Wie heeft ervaring met deze beenbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Wie heeft ervaring met deze beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 11:00

Zoals de titel al luidt....
Wie kan mij wat meer info geven over deze beenbeschermers?
Ze schijnen luchtig te zijn wat oververhitting van de pezen tegen gaat.
Maar wie heeft er ook daadwerkelijk praktijk-ervaring mee?
Ik hoor het graag!

N.E.W. airoflow sport boots
Afbeelding

Lenneke_

Re: Wie heeft ervaring met deze beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:11

Ik heb de pijpkousen van dit soort. Ben er tevreden over. Ze worden duidelijk minder warm dan beschermers met neopreen (wat voor mij een vereisde is) Ze blijven ook goed zitten en zijn slijtvast

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:21

Oke, wat is trouwens het verschil met pijpkousen?
Het gaat mij ook om de verkoeling, maar toch ook om de bescherming van de pezen tijdens het springen.
Ik start samen met een vriendin dit seizoen in TREC, waarbij we verschillende soorten hindernissen moeten springen, door een waterbak en een lange afstandsrit rijden + een trailparcour.
Gelukkig niet allemaal op 1 dag hoor, maar ik wil graag de pezen van mijn paard beschermen en zo koel mogelijk houden.
Deze leken mij wel geschikt, maar wilde het ook graag van iemand horen die ze zelf ook gebruikt.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:28

Ik heb ze ook al een tijdje. Ben er wel tevreden over maar ben toch iets meer fan van de gewone bekende. Ik denk wel dat het een goede keuze voor je is, want ze houden lang niet zoveel warmte vast als die anderen. Ze zijn alleen wel minder beschermend naar mijn mening.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:30

Pijkousen hebben een plastic stuk aan de binnenkant van het pijpbeen. Deze crossbeschermers hebben meer de vorm van peesbeschermers, plus een harde plaat aan de voorkant om het pijpbeen te beschermen.

Ik gebruik liever helemaal geen beschermers, van een enkel wondje krijgen ze echt niets. Maar helaas trapt die van mij z'n benen helemaal kapot als hij op de ijzers staat, al na 20 minuten loopt het bloed zowat langs z'n hoeven. Tja, dan moet je toch wat

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:49

Ik wil ook liever niet met peesbeschermers rijden, maar deed het op aanraden van de school ISPH in België om de 3 in 1 beschermers te gaan gebruiken, want dat waren de beste volgens hun.
Nu kwam ik her en der topics tegen over oververhitting van de pezen en ook al heb ik geen last met mijn paard ervan, baarde me t toch wel ergens zorgen.
Ook schijnt het dezelfde werking als bandages te hebben en wil ik ze dus niet meer gebruiken.
Bovendien nemen ze teveel water op en worden zwaar en gaan afzakken als we door dr waterbak moeten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:54

Volgens mij zijn die mensen van de ISPH de makers van de 3-in-1 beschermers van het merk Indra (ze hebben er iig mee te maken) Dus niet zo gek dat ze dat adviseren.

Ik snap niet waarom er neopreen gebruikt wordt in beschermers. Neopreen heeft als beste eigenschap warmte vasthouden (ik heb heerlijke warme neopreen chaps) en het neemt water op. Twee dingen die je nou juist niet wil bij beschermers.

Maar als je toch beschermers om wil doen zou ik idd voor deze gaan, of voor de beschermers van HAF, die hebben dezelfde eigenschappen (maar zijn alleen in pijpkousen)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:20

Ja, klopt het was waarschijnlijk ook gewoon een verkopers praatje! Ja

Maar het merk HAF ken ik niet, zitten die in dezelfde prijsklasse?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:35

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 17:48

Oke dank je wel! Lachen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:14

even opmerking tussendoor: die NEW kan ik vanuit Engeland importeren, kosten 63,75 euro excl 3,95 euro verzenden naar NL

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 09:22

Oke, dat is leuk!
Maar hoe zit het dan als ik de goeie maat niet heb, want ik weet niet welke maat ik precies moet hebben en hoe lang gaat het allemaal duren?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:33

NEW wordt ook geleverd door Equimatch.nl Ja

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:40

Ik gebruik deze voornamelijk op de wei. ik ben er erg tevreden over, ze is niet warm onder deze beschermer.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 09:43

PattyOosten schreef:
Ik gebruik deze voornamelijk op de wei. ik ben er erg tevreden over, ze is niet warm onder deze beschermer.

Op de wei?
Niet tijdens het rijden dan?
Maar fijn om te horen dat ze koel blijven, daar gaat het mij om.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:50

Ook wel tijdens het rijden, maar ik heb ze gekocht voor op de wei. Paard trapt zichzelf ook helemaal kapot en normale peesbeschermers zijn een stuk warmer. Met een uur rijden gaat dat nog wel, maar als ze op de halve dag op de wei staat vind ik ze te warm.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 09:58

Ja, precies.
Ik begrijp het nu.
Hoe voelen ze verder aan?
Kun je me er wat meer over vertellen?
Ze lijken mij wel goed, maar ik baal dat ik ze niet even ergens in een winkel even in de hand kan houden en kan bekijken om dan te kunnen besluiten of ik ze wil kopen.
Maar goed, daarom vind ik het prettig om zoveel mogelijk praktijk ervaring erover te horen. Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:42

over maten weet ik alleen dat er small, medium en large is. Weet niet hoe groot je paard/pony is en wat je huidige maat beenbescherming is, kan altijd aan de fabrikant meer uitleg bij de maten vragen natuurlijk.
Als je formeel een bestelling plaatst, bestel ik ze voor je per 16 maart (er komt trouwens deze week nog een topic op commercieel want ik ga dus voorraad inslaan bij Shires, rechtstreeks vanuit UK) en als het goed is moet het eind van de maand/begin april hier zijn. Als je betaling dan bij mij binnen is dan kan ik het ook meteen naar je doorsturen