Welke pad onder jou boomloze zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsy_Lover

Welke pad onder jou boomloze zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:04

Hee,

De eigenaar van mijn verzorgpony heeft een boomloos zadel aangeschaft, ikzelf heb altijd met boom gereden dus heb hier absoluut geen verstand van. Onder dit zadel ligt nu een gewoon sjabrak, ik heb begrepen dat hier een speciale pad onder moet leggen. Ik heb veel op het internet gezocht maar door de bomen kan ik het bos niet meer zien!
Hoe zijn jullie tot jullie huidige pad gekomen?
Zit er nog veel verschil in? Hoe weet je wat de juiste is voor je paard?

Alvast bedankt!
HL

* [HAR] Overzicht pads voor boomlooszadel

_Emm_

Re: Welke pad onder jou boomloze zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:08

Ikzelf heb een Grandeur pad. Gekocht toen ik mijn barefootzadel kocht bij www.boomloosrijden.nl .

Je hebt heel veel verschillende, in verschillende prijsklasses.
De pads die in het topic staan die jij noemt zijn allemaal goed voor onder een boomloos zadel. Het is een beetje hoe mooi en met hoeveel kwaliteit je het wilt hebben.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:09

Ik moet er niet aandenken dat ik de ruggengraat beschadig of dat mijn pony er nog last van krijgt, dus zoek wel iets met kwaliteit.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:11

Je moet een pad hebben met ruggengraatvrijheid (wat die in dat topic volgens mij allemaal hebben) en goede drukverdelende inlages.
Op www.innovatack.com worden ook los inlages verkocht. En zij verkoopt ook low budget pads, die ook ruggengraatvrijheid hebben en goede inlages.

Met andere pads heb ik zelf geen ervaring.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:14

De allerbeste (betaalbare) pad die ik op dit moment zelf ook gebruik , is een Mattes pad met dubbeldikke Flex-inlages.

Maar een simpele pad met dubbeldikke inlages van rond de 50 euro is ook prima , of een Grandeur of HAF met extra inlages.
Alleen zijn die wel weer wat schuur-gevoeliger op gevoelige velletjes.