wie kan me uitleggen wanneer je een paard peeskappen om doet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elynkwpn

wie kan me uitleggen wanneer je een paard peeskappen om doet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:27

hoihoi ,
Misschien kom ik nu een beetje dom over hoor maar ik had een vraag :

Wanneer doe je bij het berijden van je pony peeskappen om ?

mijn pony struikelt nog wel eens ... misschien komt dat door dat er zoveel plassen liggen in de bak ze is net onder het zadel maar zou ik eens met peeskappen moeten proberen als het zo blijft?

Wie kan me helpen ?

Groetjes !

Balko

Re: wie kan me uitleggen wanneer je een paard peeskappen om doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:05

peesbeschermers zijn ervoor als eer paard zichzelf aantikt! struikelen kan ook komen door het in de weg zitten van het paard, of te zwaar zijn Lachen als dat niet het geval is zou ik het ook niet weten Knipoog

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 11:18

Balko schreef:
peesbeschermers zijn ervoor als eer paard zichzelf aantikt! struikelen kan ook komen door het in de weg zitten van het paard, of te zwaar zijn Lachen als dat niet het geval is zou ik het ook niet weten Knipoog

haah okee te zwaar is he tniet ik ben 1.68 en weeg maar 45 haha:P

bedankt:D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:27

struikelen kan duiden op een slechte conditie, slechte bak, slechte balans (van paard en/of ruiter)
Teveel gerommel met de teugels, slechte bodem, slechte hoeven (of slechte smid)

Peeskappen gebruik je vooral voor springen / buitenrijden, voor gewoon dressuren gebruiken veel mensen geen bescherming,zodat de benen zelf sterker worden Knipoog

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:04

crossmonster schreef:
struikelen kan duiden op een slechte conditie, slechte bak, slechte balans (van paard en/of ruiter)
Teveel gerommel met de teugels, slechte bodem, slechte hoeven (of slechte smid)

Peeskappen gebruik je vooral voor springen / buitenrijden, voor gewoon dressuren gebruiken veel mensen geen bescherming,zodat de benen zelf sterker worden Knipoog

oke bedankt !

dan is het waarschijnlijk gewoon nog niet helemaal in evenwicht:)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:39

Ik rijd altijd met peeskappen. Ongeacht wat we aan het doen zijn. Een paard kan zich altijd bezeren en wil gewoon geen risico lopen. Daarom heb ik altijd bescherming om zijn benen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:41

@ egnie, dus ook als je paard in het land loopt of op stal staat? Je hebt overal even veel risico dat er wat gebeurt, en al helemaal als je er niet bij bent...

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:42

ik gebruik peeskappen omdat mijn paard zichzelf aantikt. maar in jouw geval zou ik het niet doen, want uit je verhaal maak ik op dat er een ander probleem is, welke niet het aantikken van de pezen is.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:43

Ik rijd ook altijd met bescherming. Je weet nooit wat er kan gebeuren in het werk.
In het land staat hij zonder bescherming...dit alleen omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze altijd zelf om en af te doen dagelijks. Onze stalhouder heeft niet de interesse om bij 20 paarden alles om en af te doen...helaas

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:59

Nee, in de weide en op stal staat hij zonder. Ik ga niet de staleigenaar lastig vallen met het feit dat ik mijn paard graag met beschermers om de wei in wil hebben. Tuurlijk kunnen ze zich overal bezeren en ja ik ben en niet 24/7 bij. Maar met het rijden wil ik het tot een minimum beperken. Dus ja altijd in de peesbeschermers. Ik zou mijzelf voor mijn kop slaan als hij onder het rijden wat oploopt, wat ik dus had kunnen voorkomen. Ik vind de DA namelijk een erg prijzig iets, zeker in vergelijking met wat peesbeschermers kosten.

Echter iedereen denkt en doet anders. Ik wil zeer zeker niet zeggen dat ik vind dat iedereen met beschermers om moet rijden. IK doe het echter wel en de vraag van TS was wanneer iemand beschermers om doet.....

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 20:06

Kapi_Dust schreef:
ik gebruik peeskappen omdat mijn paard zichzelf aantikt. maar in jouw geval zou ik het niet doen, want uit je verhaal maak ik op dat er een ander probleem is, welke niet het aantikken van de pezen is.

Oke Bedankt!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:49

Losgooien doen ze ook veel met peesbeschermers. Ik heb ze bij Hera soms om.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:46

ik heb altijd peesbeschermers om of ik nu dressuur, spring, longeer of hem losgooi ik wil me paardje gewoon graag beschermen tegen alle dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren, in het land heb ik ze niet om, ook omdat ik m'n paard niet aan huis heb maar ik weet ook niet als het wel goed ik ze de hele dag om te laten. Clown Tong uitsteken