zadel schuift steeds naar voren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samiratjj

zadel schuift steeds naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:05

heej
mijn pony heeft een hele lage schoft daardoor schuift het zadel steeds naar voren, en dan krijgt ze last en gaat ze bokken
ze heeft mij de laatste paar keren er telkens afgebokt doordat ze last heeft van dat zadel

en voor staartriem doe ik niet aan,kan ze ook niet want daar is ze mee verpest
voordat ik haar hadt

en ik ben okal wel eens naar een zadelmaker geweest met haar maar het helpt niet
hebben jullie nog tips? Bloos

smeetjoew

Re: zadel schuift steeds naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:48

Ik heb ook zoiets gehad. Je zou dan met je zadel naar een zadelmaker kunnen gaan en de achterkussens wat aanpassen door er wat inhoud uit te doen. Of aan de voorkant er wat bij te doen, zodat je zadel horizontaler komt te liggen. Is hier al naar gekeken? Want als het te veel in een helling ligt, dan is je zadel niet oke.

Uhm, verder misschien een bontje eronder leggen? Alleen aan de voorkant, zodat de voorkant wat hoger komt te liggen?
Singel een gaatje strakker?

Vervelend is dat altijd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:51

Als een bezoek aan de zadelmaker ook niet heeft geholpen, misschien een ander zadel die beter geschikt is voor een lage schoft?

Stroef dekje?

Bertvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:03

ik had zelf bij mijn wels het zelde probleem ik gebruikte een voorsingel, bij mij werkte het goed maar verder geef mij maar een passend zadel! Knipoog

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:48

Wat heeft de zadelmaker gezegd of gedaan aan het probleem want opgelost heeft hij het niet.
Ga op zoek naar een goede zadelmaker, er is echt een goed pasend zadel te vinden.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:53

Inderdaad vreemd dat de zadelmaker het niet kon verhelpen.
Ik heb het ook gehad met mijn paard. Niet omdat ze weinig schoft heeft maar veel buik waardoor de singel dus naar het smalste punt van de buik glijdt.
Dit kon door de zadelmaker prima verholpen worden. Overigens paste mijn zadel verder goed.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:51

Als je zadelmaker dit probleem niet kan verhelpen, moet je misschien eens een andere zadelmaker vragen.
Dit zadel kan misschien niet passend gemaakt worden, maar dan kunnen ze je vast wel helpen aan een ander, wel passend, zadel.

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:50

Er zijn hier op het forum genoeg topics over goede en slechte zadelmakers, dat is zoals zoveel dingen heel persoonlijk.
Ik heb zelf erg goede verhalen gehoord over Best Fit zadelmakers.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:04

-> HAR

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:02

Is je pony veel afgevallen of juist veel aangekomen?
Hierdoor kan het namelijk ook komen.
Toen mijn pony dikker werd begon het zadel te schuiven, nu we aan het dieëten zijn schuift hij niet meer. Lachen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:38

ik heb het ook gehad. we hebben het zadel eerst laten opvullen door een zadelmaker maar hierdoor werd het alleen maar erger!!
het zadel lag gewoon niet goed, toen zijn we naar een andere zadelmaker geweest met allemaal zadels tweedehands en ook nieuw. daar hebben we een tweedehands zadel gekocht van euroriding. vzh diamant. Haha!

maar ligt verder het zadel goed? misschien is het goed om er een andere zadelmaker bij te halen want dit is ook heel slecht voor de pony zijn rug! misschien is een ander zadel idd de oplossing maar dat zul je moeten overleggen met een zadelmaker.
veel succes alvast

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:36

Kijk even heel goed naar de plek waar de singel vanwege het zadel gaat liggen. Als dat een plek is die tever naar achter is voor de singelplek van je paard (bij sommige paarden komt de singel vlak achter de elleboog te liggen) dan wil die singel recht komen en daardoor zal het zadel naar voren meegaan.

Dan ligt het dus op de schouder van je paard en dat is inderdaad niet zo prettig...