Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lotte1990 schreef:Heeft hij geen last van zn tanden? Dat als ie nageeft het bit op een pijnlijke plek belandt en hij dus zn hoofd eruit trekt?
die haalt het hoofd een soort naar beneden
ik kan dit niet zomaar beoordelen en ik ben geen proffesional, maar ik denk dat ie het bit wil ontwijken en de teugels uit je handen wil trekken. Maar nogmaals, ik ben geen proffesional
QualityLover schreef:Je kunt ook eerst een martingaal proberendie haalt het hoofd een soort naar beneden
superwoman schreef:Een reden van de teugels uit je handen trekken kan idd zijn dat het paard de druk te groot vind.
Ik zou aanraden om 'm op het eerste gaatje te laten zitten en regelmatig zonder te gaan rijden.
Paard goed aan je been zetten, dus zorgen dat ik x je been aanleggen al voldoende is en het paard gelijk reageerd.
). Nu is het terugpakken echt een werkpunt, hij wordt namelijk nogal heet na de galop. 
Tempus schreef:superwoman schreef:Een reden van de teugels uit je handen trekken kan idd zijn dat het paard de druk te groot vind.
Ik zou aanraden om 'm op het eerste gaatje te laten zitten en regelmatig zonder te gaan rijden.
Paard goed aan je been zetten, dus zorgen dat ik x je been aanleggen al voldoende is en het paard gelijk reageerd.
Ik ben hem nu ook aan het rijden op het been. Nu moet ik soms al enkel mijn kuitspier opspannen en hij versnelt( is wel een nadeel als ik eens onvoorzichtig ben en hij ineens vooruit schiet). Nu is het terugpakken echt een werkpunt, hij wordt namelijk nogal heet na de galop.
Tempus schreef:Voordat ik met de thiedeman reed en ik was aan het werken met hem. Dan kwam hij naar beneden en na een paar passen trok hij zijn hoofd naar boven.
Moet ik dan gewoon beginnen met hem goed aan het been te hebben en licht in de hand en dan verder zien? Want ik merk wel dat als hij vasthoud ik ook en dat werkt niet ( ik let erook op maar onbewust doe ik het weer).