Maar die suedine chaps zullen eerder van suede look zijn; dit is een meubelstof die lijkt op suede. Echte suedine is een zeer dunne modestof. Het beestje moet een naampje hebben en de meeste mensen zijn bekend met suedine als zijnde imitatie suede.
Alcantara(llok) heb je in verschillende diktes, met of zonder rug. Dit alles maakt de stugheid van de chap. Ik heb een alcantara gehad die vreselijk soepel was, leek net echt suede, heerlijk spul. Maar als all round ruiter wil je vaak een paar goede chaps in huis hebben waar je nog veel jaren plezier van kan hebben. Dan kan je beter overgaan tot de aanschaf van een goede chap van een degelijk materiaal. Maar idd, smaken verschillen (gelukkig).
Skuye schreef:ik heb op maat gemaakte chaps, ( ik heb de suede kant van het vel van boven, als ik het zo goed zeg ) alleen, nu is het aan mijn rechter been "ruwer" ( zeg maar dikker alsof deze kant niet goed genoeg is geschuurd ), wat kan ik hier nog aan doen ( of laten doen ?!?!?! )
Ik denk dat de oneffenheid in de huid zit, het blijft een natuurproduct. Misschien kan je bij een leerlooier of een goede zadelmaker vragen of die het bij schuurt voor je?