PK Alcapad vs Anky pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

PK Alcapad vs Anky pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 17:55

Ik ben eigenlijk op zoek naar een (oud)roze Anky pad,
maar omdat die volgens mij niet meer te krijgen zijn,
kwam ik de PK Alcapad in dezelfde kleur op internet tegen.

Ik heb er nog nooit 1 in mijn handen gehad, vandaar deze topic.

Wie weet hoe de kwaliteit is?
Zijn ze een beetje dik en stevig?
Wie heeft er ervaring mee?
Blijven ze met rijden goed liggen?

Ik hoor het graaag! Alvast bedankt!

Rindin

Re: PK Alcapad vs Anky pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:57

Ik heb er 1. Een zwarte, en vind hem super mooi. Vind hem mooier dan de ANKY, want de PK is van voren gewoon in de vorm van het zadel. De ANKY is helemaal vierkant.
Die van mij is heel mooi van kwaliteit en blijft super mooi liggen, ondanks dat er geen lussen aan zitten voor singelstoten.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:59

Hmmm ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uit gaat naar anky, maar verder is er niks mis mee.... Heb de groene liggen en heb daar verder totaal geen klachten over (misschien alleen dat de kleur mn pony jammer genoeg niet zo staat Tong uitsteken )

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:02

Ik heb hier volgens mij in mn handen mee gestaan op jumping Amsterdam, ik vond ze zelf niet zo fijn. Ze zijn iets dikker dan een anky maar ik heb liever iets wat dun(ner) is. Maar ik heb ze nog niet op een paard zien liggen, dus misschien heb ik het wel helemaal mis Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:04

Ondanks dat hij wel dik is, ligt perfect om het paard. Hij steekt niet af, en is niet zo dik dat hij er stijf van wordt. (snappie?)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:05

Heb ze allebij, maar vind die pk pads fijner liggen. Is meer gesneden en niet zo recht vierkant. De pk is ook wat steviger.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:13

ik heb een aantal anky's en 1 pk, maar de pk is toch echt dunner, wat langer, en idd wat voorgevormd bovenaan.

Ipc maakt het mij niet veel uit, vind ze allebei fijn, en blijven beide goed liggen Ja

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:25

Ik heb zowel Anky's als PK's. Persoonlijk vind ik de PK's fijner. Ze zijn voorgevormd en liggen daarom beter, daarnaast zijn ze, zoals Magic_lover zegt, langer en dunner. Ik vind een iets langere pad toch vaak net even wat mooier staan.

Ik vind het echter wel jammer dat PK vooral erg felle kleuren in het assortiment heeft....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:27

Vind ik juist schitterend fel (moet wel zeggen dat op een fries elke soort van kleur mooi staat)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:10

Bedankt voor de reacties. Ik zit te twijfelen of ik er 1 aan zal schaffen. Ik heb ook een QHP alcantara pad, maar die vind ik weer dunner en veel slechter liggen dan de Anky pad. Is de PK pad dikker en beter gevormd dan de QHP pad?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:12

PK vind ik veel fijner dan de ANKY. In die van PK zit al een beetje zo'n vorm snap je? En ze blijven super liggen *LOL*
Qua dikte maken ze niet zo veel verschil, de ANKY is volgens mij heel iets dikker, maar de PK is beter gevormd, ook dan de QHP (die heb ik ook, heb zowel ANKY, PK als QHP, ben zelf het meest te spreken over PK) *LOL*

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:41

Ik heb zowel PK als ANKY. De PK is voorgevormd wat ik al een behoorlijk pluspunt vind. Ze zijn wel dunner dan de ANKY pads en ik vind dat de kleuren iets minder blijven na een aantal keer wassen.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:43

Ik vind ze allebei goed, wel heb ik de indruk dat de Pk pads iets meer verschuiven dan de Anky's maar dat zal wel per paard verschillen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:35

Ik heb alleen maar PK's. Ik vind dat ze beter blijven liggen dan de anky's (die schuiven naar achter...). Ze zijn voorgevormd, ze zijn iets dunner dan de anky's, ze zijn iets groter, goedkoper en ook in leuke kleuren te verkrijgen. Wat wil je nog meer Haha!. In mijn profiel staan trouwens foto's van de PK flash green en de Petrol onder dressuurzadel. Ik heb ze ook vaak onder een vzh zadel liggen en dat gaat ook prima!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:38

ik heb ook de pk pads en vind ze erg fijn 1 keer ankypad gehad die steeds verschoof met de pk pad hier absoluut geen problemen mee. vind het erg fijne pads!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:04

Ik heb Anky's en Pk's maar mijn voor keur gaat uit naar die van PK. Deze van PK zijn voorgevormd en daarom liggen ze veel beter op de schoft. Die van Anky hebben een rechte ruglijn, waardoor ze strak gaan liggen op de schoft.
Ik heb die roze van PK ook en het is een super dekje Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:53

Ik vind de kleur van de Pk pad misschien nog wel mooier, zag hem bij de nieuwe collectie liggen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:21

PK vind ik super! Passen altijd, nemen goed zweet op. Helaas iets te veel kleuren, vind mijn beurs niet altijd leuk *LOL*
Ben er verder helemaal tevreden mee (hoewel ik er een tijd terug 1 verkocht heb vanwege te veel dekjes)

Met Anky heb ik geen goede ervaringen, heb beide modellen te leen gehad en beiden pasten ze niet (18.5 inch vzh/dres zadel).

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:02

rindin schreef:
Ik heb er 1. Een zwarte, en vind hem super mooi. Vind hem mooier dan de ANKY, want de PK is van voren gewoon in de vorm van het zadel. De ANKY is helemaal vierkant.
Die van mij is heel mooi van kwaliteit en blijft super mooi liggen, ondanks dat er geen lussen aan zitten voor singelstoten.

de anky is niet helemaal vierkant. die van ons ook niet Tong uitsteken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:51

Ik vind Anky veel fijner Ja
Ze voeren beter het zweet af en de haren klop je zo uit de voering bij de PK pads krijg je die zelfs met flink borstelen nog niet weg.
Daarbij vind ik dat de Ankys veel duurzamer zijn, zelfs na intensief gebruik zien ze er na het wassen steeds weer als nieuw uit.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:58

Ook hier een enorme fan van PK! Heb er nu 7 en ben nog steeds aan het sparen voor meer.(dus als er nog iemand vanaf moet Schijnheilig )
Heb ook Anky's gehad en die vond ik een stuk minder liggen onder het zadel.
PK heeft net een iets mindere kwaliteit maar dat weegt bij mij niet af tegen de pasvorm en de €15,- verschil!
Wat haren betreft, dat is inderdaad een nadeel, je krijgt ze er niet super makkelijk uit maar zo makkelijk als sluimpje zegt bij anky vond ik ook wel tegenvallen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:35

Ik vind de PK beter Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:59

Ik heb ze beide gehad en wil nooit geen Ankypads meer, vreselijke pasvorm..
PK ligt goed, blijft goed liggen en blijft mooier dan de Ankypads.