Ik wil misschien overstappen op boomloos rijden. Ik heb op dit moment een testzadel van barefoot.
Bevalt uitstekend, sinds ik hiermee rijdt is ze veel braver voorwaarts, ze is lichter in de mond en is niet meer boos zodra ik haar op ga zadelen. Alleen het aansingelen blijft ze vervelend vinden, maar dat is volgens mij meer een merrieding...
(verder heeft ze geen merriestreken hoor
)Maar nu vraag ik mij eigenlijk af wie er hier allemaal een overstap van boom naar boomloos hebben gemaakt en hoe dat is bevallen. Wat was jullie reden tot overstappen en hoe bevalt het. Hoe reageren jullie pony's/paarden erop? Dressuren en springen jullie er ook gewoon mee?
Ik vind persoonlijk het zadel van barefoot fijner rijden met normale beugels, misschien ook omdat ik vrij lang ben en dan beter bij haar buik kan komen..
Beschrijf jullie ervaringen en misschien een fotootje??
. Ik vind het heel lekker zitten, je zit toch dichter bij je paard en voelt meer aan. Ik heb niet vaak genoeg boomloos gereden om te zeggen wat ik fijner vind. Met een eigen paard zou ik ervanuitgaan wat mijn paard fijner vindt boven wat ik fijner vind.
.
. Bovendien krijg ik last van m'n wreef met die dingen. 
De kosten die ik daar ook van heb gehad, had ik inmiddels mijn boomloos zadel bijna helemaal van kunnen financieren!