Zadel draagtas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Zadel draagtas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:31

Hey Bokkers,

in de catalogus van Divoza zag ik een Zadel draagtas staan:

Afbeelding
achterste tas op de foto

Omdat ik een stukje moet fietsen met mijn zadel op mijn stuur, leek het mij verstandiger om mijn zadel in zo'n tas te doen om mijn schouder. Zo kan hij niet beschadigen lijkt mij.

Maar...hoe bevallen zulke tassen eigenlijk? Is de kwaliteit een beetje degelijk? En passen echt alle zadels erin? Heb namelijk een IJslanderzadel 18 inch.

Alvast bedankt! Lachen

8nnemiek

Re: Zadel draagtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:35

Goh, dat lijkt me best lastig, met een zadel aan je schouder. Wordt erg zwaar na een tijdje. Ik heb geen ervaring met de tassen, maar zelf neem ik mijn zadel mee achterop de fiets, ik heb fietstassen achterop, daar doe ik de zweetbladen in steken, en dan de borsttuig-ringetjes met een touwtje aan het fietszadel, en zo kan het zadel geen kant op Haha! Zo kun je ook makkelijk over drempels en hobbelige veldweggetjes heen, dat lijkt me best eng met een zadel op het stuur of aan je schouder Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:37

Het lijkt mij absoluut niet goed voor je rug! De druk wordt niet goed verdeeld. Je kan het ding ook niet op je rug nemen: handvaten zijn te kort. Dat zadelvervoerding is ook meer bedoeld om je zadel bv mee te nemen in de auto.

Ik heb zelf het liefst mijn zadel gewoon over mijn stuur, al is het ook een goed idee om te kijken of ik het ook op de bagagedrager kan vervoeren Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:44

Ik bedoelde eigenlijk op mijn schouder een band maken. Er zit namelijk wel een extra band bij in de tas zodat je er een "schoudertas" van kunt maken.

Ik wilde het zadel dan wel laten rusten op mijn bagagedrager zodat het gewicht niet op mijn schouders rust hoor Knipoog

Zadel op mijn stuur is soms onhandig sturen en aangezien mijn zadel best breed is houd ik weinig plek over om goed te kunnen trappen met mijn benen.

Vandaar dat dit mij een goede oplossing leek....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:45

Ik zou zeggen: geef het een kans!

De manier hoe jij het wil doen klinkt niet zo heel gek eigenlijk Lachen
Alleen: hoe wil je van je fiets afspringen als je plotseling moet remmen bv?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:46

De band wel gewoon zo lang maken zodat ik goed kan op en afstappen natuurlijk Lachen Mijn veiligheid staat voorop hoor... Lachen

Kan natuurlijk ook gewoon mijn zadel morgen meenemen naar Divoza en passen of het in de tas kan....
Laatst bijgewerkt door Coconut op 25-02-08 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:48

blijft het zadel dan niet achter jouw fietszadel hangen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:49

Ik heb geen idee, dat zou ik uit moeten proberen.... Heb best een lange bagagedrager en als ik het zo zie op de foto is de zitting onder in de tas en steken de zweetbladen naar boven. Dat moet kunnen lijkt mij...Maar ik weet het ook niet...zou uit de praktijk moeten blijken Lachen