kieffer Lusitano

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

kieffer Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:40

Wie heeft er ervaringen met dit zadel? Is de extra diepe zit positief? Ik heb het zadel alleen in de winkel geprobeerd maar nog niet op het paard. Nu heb ik een Wintec zadel.

Renee__

Re: kieffer Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:53

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:54

Ik heb er een paar x mee gereden, maar vind het echt he-le-maal niks. Dwingt teveel, krijg er een holle rug door (hij zet me naar voren, en dat probeer je dan te corrigeren door terug te gaan zitten, maar omdat ie zo'n dwingende zit heeft kan dat eigenlijk niet) Uiteindelijk dus rugpijn, al na 20 minuten (da's een record bij mij, heb ik nog nooit zo gehad). Het meisje waar het zadel van was zat ook totaal niet onafhankelijk, die hing echt in dat zadel.
Ik heb zelf een KN waar ik enorm blij mee ben.
Waarom specifiek de Kieffer Lusitano? Ik zou iig zorgen dat je goed kunt testen mocht je het zadel kopen, want zeker met een wintec is het verschil enorm

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:39

ik heb er zelf een hele tijd mee gereden en ik was er wel tevreden over. maar meningen qua zadels kunnen sterk verschillen, het beste is het gewoon op het paard uitproberen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:45

Een diepe zit, van welk zadel dan ook, heeft als nadeel dat het gewicht minder goed verdeeld wordt.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:35

@ Judje : dat wist ik niet, dat is dus niet goed voor de rug van het paard. Ik vind een diepe zit wel lekker zitten, je zit steviger door de dikke kniewrongen, maar ik wil niet dat het gewicht niet goed verdeeld is, dat zorgt voor slijtage bij je paard. Weet jij een zadel met een goede gewichtsverdeling??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:37

goede zadels verdelen de druk normaal,ook met diepe zit.
kijk eens of je de kieffer kan proberen,de lusitano zit wel erg fijn vind ik zelf.
nu moet ik nog even tevreden zijn met mijn wintec vzh zadel.

Whitney_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:17

Ik heb dit zadel een paar dagen geprobeerd, maar vond de zit te dwingend.. De diepe zit en wrongen zijn vrij extreem. Heb daarna een aantal dagen een KN Symphonie op proef gehad en had eers het idee dat ik alle kanten op vloog Haha! (omdat je zo gedwongen zit in de kieffer en in de KN juist niet) Maar heb toch besloten de KN te nemen om zelf een goede onafhankelijke zit te ontwikkelen/behouden en geen gedwongen zit door een zadel.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:51

ik heb nu een wintec zadel waarin ik heb geleerd om goed te zitten, ik wil de kieffer Lusitano uitproberen, de kn symphony en eentje van passier.