[WN] Welke maat w-zadel vor tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Collinnnnn

Welke maat w-zadel vor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 19:43

Hoihoi, zoals de titel al zegt.

Ik ben op zoek naar een goed westernzadel voor mijn tinkerruin, ongeveer 1.60m hoog, niet zeer breed maar ook niet smal.

Ik weet dat het moeilijk inschatten is, maar misschien kunnen mensen met tinkers mij vertellen welke maat w-zadel wij erop hebben liggen? Haha!

8nnemiek

Re: Welke maat w-zadel vor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:29

Dat is echt heel verschillend, ik ken tinkers die een normale quartermaat hebben, maar ook maatje trekpaard.
Verder kun je ook niet zeggen 'mijn paard heeft full-quarter', want dat is per merk verschillend voor zover ik weet Knipoog
Wel weet ik dat veel tinkers een korte rug hebben, en daarom vaak een roundskirt hebben. Maar ook dat is natuurlijk per tinker verschillend.
Ik denk dat je het beste gewoon een aantal zadels kan uitproberen. Misschien even opletten op wat voor soort paard het heeft gelegen, als die ongeveer dezelfde bouw heeft dan heb je alweer een grotere kans dat het ook op jouw tink past Lachen

Ik heb zelf een barefoot arizona, lekker makkelijk, die past bijna altijd Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:44

ik ben van een full Q naar semi gegaan. Dat kan namelijk ook nog per merk verschillen. Dan heb je ook nog de roll en twist en andere bijkomstige namen voor de vorm van de boom. ( daarover zijn inmiddels diverse sites te vinden, zie sticky s)

Ik heb wel altijd een roundskirt gehad omdat mijn paardje dus superkort is en bij een square met zijn heup tegen de skirt aan zou komen. Ik heb een zadel te koop die op mijn tink heeft gelegen, maar ik geloof dta je wat ver weg zit om `even te passen`

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:28

Bedankt iedereen, ik ben inmiddels voorzien. Haha!