Weer een watertrens of toch een bustrens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Weer een watertrens of toch een bustrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 21:40

Never change a winning team... wordt wel gezegd. Maar mijn dubbelgebroken watertrens is na pas 2 jaar gebruik echt aan vervanging toe.

Nu had ik een Sprenger Dynamic RS gekocht in de hoop dat dit een waardige vervanger zou zijn maar die bevalt niet echt. Met het springen kan ik er wel fijn mee rijden maar dressuur is een ramp.

Nu zit ik ermee wat ik moet gaan doen... weer een watertrens gaan kopen met 't risico dat de gaten wederom na 2 jaar zijn uitgesleten of toch een bustrens?

Zou dit een optie kunnen zijn? Slijten deze minder gauw?

Ik had een paar bitschijven willen aanschaffen maar deze zijn vanaf 't M1 niet toegestaan.

Iemand suggesties?

Mizora

Re: Weer een watertrens of toch een bustrens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:56

Ik raad aan je bit gewoon als ze versleten raken toch wel te vervangen want het hele bit slijt, banketstaaf als je twee bithelften aan je teugels hebt hangen. Bussen kunnen ook slijten en dan krijg je speling in de bussen waar velletjes tussen kunnen komen, nog gemener dan watertrenzen. Watertrenzen zijn over het algemeen zo netjes afgewerkt ondertussen dat het niet nodig hoort te zijn, Als ze niet te krap of te ruim zijn! het afwerken kan je in de winkel ook direct al zien, glad, sluit goed aan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:19

ik zou gewoon voor een watertrens gaat!! je kunt daarin misschien wel kijken naar merken, maar als ze fijn op een watertrens loopt, waarom zou je dan een bustrens nemen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 22:30

Nou, meer om te voorkomen dat ik om de zoveel tijd bij de ruitersportzaak sta voor een nieuw bit omdat de oude uitgesleten is. Dat een bit maar 2 jaar mee gaat vind ik nogal kort... m'n andere hield 't 5 jaar uit.

Ik zal die Dynamic nog eens goed uittesten met een springles.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:36

volgens mij rijdt Fnenn daarmee, moet je haar eens vragen! maar weet het niet zeker Bloos

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 22:50

De Dynamic heb ik al, maar bevalt niet. Knipoog

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:30

Mijn K&K watertrens heb ik 3 jaar geleden tweedehands gekocht, en die is nog steeds als nieuw. Op wat krasjes na natuurlijk.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:57

Mijn ervaring is dat ze op bustrens soms heel anders lopen. Soms fijner, in mijn geval een stuk minder fijn. Wij hebben overigens al meer dan een jaar een goedkoop watertrensje, blijft tot nu toe erg goed Lachen