Schuivend dekje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Schuivend dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:14

Ik weet dat er al een paar topics over dit onderwerp lopen maar daar wordt vooral gezegd lusjes vastmaken Knipoog

Nou kan dat bij mijn verzorgpaard niet omdat ze zo'n Prestige zadel heeft waar de singelstoten onder het zadel door lopen (niet helemaal eronder maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel). Bij mijn eigen paard heb ik dit nog wel eens met pads maar nu schuift het zelfs met een dun katoenen dekje! Heeft iemand ditzelfde probleem en misschien tips?

mariekie

Re: Schuivend dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:16

Vaag! Het paard van een vriendin van mij heeft ook een prestige zadel (op maat gemaakt) en daarbij verschuifd een katoenen dekje ook.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:19

ik herken het probleem niet, ik heb van die nep anky pads zonder lussen eraan, die blijven perfect liggen moet ik zeggen.
Het dekje/pad bij de schoft goed in de kamer van het zadel trekken werkt niet voldoende?

Ik snap niet geheel hoe je het bedoelt met de singelstoten onder het zadel door.
maar ik heb helemaal geen lussen aan mijn pad dus de tip van de lusjes gebruiken zul je van mij niet krijgen.
Sterker nog,als ik als groom meega met een vriendin van mij van vergeet ik stug de singel door de lusjes te halen..................

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:19

Het zadel past volgens mij prima en ik had het ook goed boven in de kamer gedrukt (had ik nog extra op gelet de laatste keer).. Het is ook wel erg lastig dat je de lusjes niet kan vastmaken bij dat zadel! Dan is het bij mijn eigen paard (met ander zadel dus) opgelost!

Edit: De singelstoten lopen niet gewoon onder het eerste blad maar ook onder het tweede blad door en komen dan halverwege (te laag voor de lusjes) weer tevoorschijn..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:23

kun je dan niet eventueel een oplossing maken of zo? klitteband aan het dekje + zadel maken of zo?
Ik roep ook maar wat.