Een goed zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosantjuh_16

Een goed zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:39

Hallo,

Ik wil binnen kort een nieuw zadel voor mijn paard.
want ik vind het dresuurzadel wat ik er bij gekregen heb maar niets en heb het gevoel dat die niet goed past.
Het gaat om mijn merrie kruising friesXfjord.
Ze is erg breed dus zoek ook een breed zadel.
ik zal even een foto plaatsen voor de schoft want weet eigenlijk niet wat voor schoft ze heeft ben daar niet zo goed in dat te bepalen..Tong uitsteken

Afbeelding

Ik zoek een veelzijdigheidzadel en wil niet meer uitgeven als 500 euro.
Welk zadel raden jullie mij aan?

groetjes rosanna

Daisies

Re: Een goed zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:16

Een merk zade; dat past, een goed zadel is moeilijk aan te raden, er zijn zo veel verschillende zadels, paarden en ruiters. Ga eventueel langs een zadelmaker, vertel je eisen, wat je er aan uit wil geven en probeer een aantal zadels.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:22

Ik heb een belgisch trekpaard. Niet super breed maar wel breed genoeg dat het voor haar ook echt moeilijk werd om een goed passend zadel te vinden. Ik heb het zelfde budget als jij. Tweedehands kon ik niets vinden in 17 of 17.5 met een extra brede boom. En de leren zadels die wel zouden passen begonnen bij 1300 euro nieuw. Dat heb ik gewoon weg niet.
Mij werd toen aangeraden om naar de wintec wide te gaan kijken. Het leek mij helemaal niets omdat het een vzh model is en ik heel graag een dressuur wil. Ik heb hem nu in het echt gezien. En vind het toch nog een tikkeltje weg hebben van een dressuurzadel. Het is een vzh zadel naar dressuur toe met lange stoten. En er zitten nu 3 extra extra extra brede bomen bij. Bij mij komen ze aanstaande donderdag passen. Ik hoop dat het past.

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 20:30

Ik hoop ook voor je dat het past zou je me willen vertellen hoe het afloopt?