Stijgbeugels van Wintec2000 optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Stijgbeugels van Wintec2000 optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 07:21

Hallo mensen

Ik heb een nieuw zadel, namelijk de Wintec 2000. Hoe longeren jullie met dit zadel/Wat doe je met de stijgbeugels als je aan de hand wandelt? Ik ben oude manegezadels gewend en daar zie ik hoe je de beugels naar boven kunt schuiven, maar ik vat het niet bij de Wintec. Clown

Melia

Re: Stijgbeugels van Wintec2000 optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:33

Gewoon naar beneden laten hangen, en als je dat niet veilig vind dan gewoon opsteken lijkt mij Knipoog.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 08:36

Heb of ken jij een Wintec 2000? Opsteken gaat niet met dit merk... tenzij er een speciale methode is?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:58

Ik neem aan dat je zo'n beugels hebt met een Tsluiting (zoals een dekensingel) die je door 'n gleufje steekt, die kun je idd niet opsteken, bij ons zetten ze die op het kortst waardoor ze niet meer onder het zweetblad uitkomen. Kruiselings over de zit kan ook maar dan blijft je zadelrokje niet mooi.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:01

Mja kruislings maakt ook lawaai in draf en daar hebbe ze veel commentaar op maja. opt kortste kan k altij is probere

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:09

Ik heb ook een Wintec 2000 meen me te herinneren dat er ergens boven in de riemen een extra gaatje zit voor het opsteken....Ik rijd zelf met gewone beugelriemen omdat mijn wintecriemen te lang zijn voor een vriendin van mij die mijn pony mee rijdt Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:12

Ik heb bij mijn wintec de beugels onder het zweetblad door. en ik heb zo'n extra singel die ik vast kan maken. Daardoor blijven de beugels goed op hun plek.

Mocht je wintec al goed zijn ingereden dan moet het ook geen moeite zijn om de beugels+riemen er af te halen. dit is in 1 tel gedaan.

Anders kun je nog zo'n speciaal stukje kopen om de beugelriemen bij elkaar te houden

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:13

OK ik kijk straks wel of ik een extra gaatje vind (had eigenlijk al gezocht maarja...)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:15

dat extra gaatje zit een heels tuk boven de andere rij met gaatjes. Maar ik weet eigenlijk niet of dat met de nieuwste beugelriemen nog zo is. Kwam er afgelopen week nl achter dat de nieuwste aan 1 kant is dichtgeplakt zodat het er voor het oog mooier uitziet

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:18

Pfuw wist wel dat ik het goed onthouden had haha. Ik heb mijn zadel nu 9 maanden en in mijn riemen zat het gaatje er dus nog wel Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:10

Ik heb ook een wintec 2000 maar ik steek ze gewoon op? Beugelriemen door de beugels en klaar?
Snap je verhaal niet. Clown

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:50

Ts: gewoon op het eerste gaatje vast maken (helemaal van boven) zo komen je beugels niet onder het zadel uit. Daarna gewoon je beugels opsteken zoals je doet bij gewone beugelriemen en dan lukt het. Als je wilt longeren maar je wilt niet dat de beugels klapperen dan haal je de beugelriemen er gewoon af, de eerste keer is het wel nogal zoeken en wrikken om het los te krijgen en het er weer in te krijgen omdat het kunststof bij het ijzertje nog smaller moet worden bij een nieuw zadel. Ofwel haal je een dekensingel door de beugels zodat het volledig vast zit.
Roelke_ ze bedoelt dat het niet lukt met de beugelriemen van Wintec Knipoog.
Annastasia: klopt er zijn nieuwe beugelriemen waar je het gaatje niet ziet, ik heb deze en de oude maar ik werk eigenlijk liever met de oude Bloos . Bij de nieuwe is het enorm zoeken om ze op het juiste gaatje te steken en je hebt meer kans dat je beugel losschiet omdat het er niet zo ver in kan.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 13:37

Ik heb volgens mij de nieuwste Wintec beugelriemen, ja. Ik ga niet quoten want er waren meerdere van jullie die het zeiden dat er hééélemaal boven wel een gaatje was, bij de mijne niet. Met het longeren haal ik de beugels er gewoon helemaal af, bij een Wintec is dat niet zo moeilijk. Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:48

Heb je ook aan de binnenkant van je beugelriemen gekeken? Dus aan de kant waar je de gaatjes ziet...
Bij de Wintec beugelriemen moet er namelijk wel een gaatje van boven zijn, zo zit het trouwens ook in de verpakking, dat ijzertje in het bovenste gaatje om te laten zien hoe je ze bevestigd. Als je echt geen gaatje vanboven hebt dan is het ofwel geen echte Wintec beugelriem ofwel is het een fabrieksfout.

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:41

ik heb dit zadel ook gehad, en heb iedere keer de beugels met beuegelriemen eraf gehaald als ik het zadel opborg