[Bitringen] Pessoabit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

[Bitringen] Pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:48

Ik wil graag bitringen om mijn pessoa bit, maar hoe krijg je die eromheen, aangezien er 4 ringen aanzitten (1 kleine boven, Grote ring en 2 eronder)?

Bloos Blond

Oja, nog even een vraagje erbij, zijn die toegestaan tijdens springwedstrijden? en Cross?

Morrow_Less

Re: [Bitringen] Pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:32

ik heb wel geen pessoa maar een gewoone ik hbe ze even in heel erg warm water legt zodat ze soepel worden en er dan 2 touwtjes doorgestoken en getrokken en iemand heeft de ring erin geduwt ik dank dat dat de beste oplossing is en heel hard trekken
Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:16

Zo trok ik dus laatst zo'n bitschijf stuk. Clown Ondanks dat ie in warm water had gelegen. Maar de andere lukte wel, vreemd genoeg.

Er zijn ook speciale bitschijven met extra ruimte, die worden gebruikt voor o.a. menbitten. Dan zit er in 't midden extra uitkepingen in de vorm van een kruis... beetje krom uitgelegd, maar kon geen plaatje vinden.

Bij het springen is een Pessoabit toegestaan, zoals je in de reglementen kunt vinden. Voor wat betreft 't SGW, verwijs ik je naar dat betreffende reglement op de site van de KNHS. Knipoog

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:39

Als je een goed passend veilig bit hebt,zijn bitringen eigenlijk overbodig. Als je ze gebruikt ter voorkoming van het door de mond trekken van het bit, dan moet je bij jezelf ten rade gaan.

Mocht je ze toch willen gebruiken, inderdaad goed warm laten weken en oprekken.