Springschoenen met bont,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Springschoenen met bont,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:11

Hoi,

ik wil graag van die springschoenen met bont maat omdat deze bestwel duur zijn wou ik
er graag meer over weten....
Zoals welke merken jullie goed bevallen zijn?
Of het fijn is voor je paard/pony?
Of ze niet te warm zijn in de zomer..
Of het merk Vantaggio goed bevalt en in welke maat je ze moet nemen voor een D pony?
Of Eskadron goed is en welke maat want je hebt ze in small,medium en large?
Nou ik hoor graag al jullie meningen,eigen ervarings enz.... Haha!
Groetjes Anne.

Zeebries

Re: Springschoenen met bont,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:43

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:44

Ik heb ze van het merk global
bevallen erg goed .
draaien ook niet ..
alleen het bont wordt heel snel smerig hoor !!! Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:19

Lijkt me echt niks, stel er komt zand tussen(wat altijd gebeurt neem ik aan) En je hebt een paard met gevoelige benen heb je zo open plekjes omdat het gaat schuren..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:27

Karoliefje_ schreef:
Lijkt me echt niks, stel er komt zand tussen(wat altijd gebeurt neem ik aan) En je hebt een paard met gevoelige benen heb je zo open plekjes omdat het gaat schuren..

Dat valt allemaal echt wel mee Knipoog
onder alle beschermers (behalve bandages) komt zand. Daar kun je gewoon niet onder uit helaas Clown

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:32

Pas idd goed op met springschoenen, gebruik ze alleen als je ze echt nodig hebt en niet als modeartikel....(word tegenwoordig vind ik vaak gedaan met springschoenen, bontjes onder zaden en bandages...)
Mijn paard heeft vorig jaar springschoenen om gehad dat hij voor het eerst onder het zadel sprong, idd zand tussen gekomen, paardje gevoelig en kootholte open, ontstoken geraakt en 2 maanden stilgestaan....Gewoon ouderwets rubberen die je om de hoef moet trekken zijn nog het veiligste!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:07

ik heb de gewone rubbers , mijn D pony tikt namelijk constant zijn voor-hoefijzers aan, en heeft al 2x ze afgetrapt.

Ik was van plan die met een bontje te kopen ( voor de 'show' om alleen op indoor-jumpings te gebruiken )
kheb namelijk ook zwarte rubbers, en gele rubbers besteld (voor mijn gele cross-set)

ik vind ze best duur.
maar als je ze toch wil kopen, koop je best een Small voor een D pony, en ook als je alleen veel indoor-jumpings rijd fzo...
voor normaal te rijden , (thuis in de bak,) raad ik ze je niet aan..
geld verspilling
(mijn D pony heeft small, en hij's egt een grote jongen =D)

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:10

Ik heb ze van Eskadron en ben er tevreden over. Ze zijn snel vuil maar als je ze met de hand uitwast, blijven ze mooi. Ik heb voor mijn d-pony medium.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 07:04

rayo schreef:
Pas idd goed op met springschoenen, gebruik ze alleen als je ze echt nodig hebt en niet als modeartikel....(word tegenwoordig vind ik vaak gedaan met springschoenen, bontjes onder zaden en bandages...)
Mijn paard heeft vorig jaar springschoenen om gehad dat hij voor het eerst onder het zadel sprong, idd zand tussen gekomen, paardje gevoelig en kootholte open, ontstoken geraakt en 2 maanden stilgestaan....Gewoon ouderwets rubberen die je om de hoef moet trekken zijn nog het veiligste!

Mijn pony had binnen een halfuur met rubberen springschoenen wondjes. Je kan beter neopreen nemen die zijn wat zachter en schuren wat minder. Die zelfde pony staat er zoiezo iedere dag mee buiten voor nu al 2 maanden en nog helemaal geen last van wondjes gehad

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 07:04

rayo schreef:

Mijn pony had binnen een halfuur met rubberen springschoenen wondjes. Je kan beter neopreen nemen die zijn wat zachter en schuren wat minder. Die zelfde pony staat er zoiezo iedere dag mee buiten voor nu al 2 maanden en nog helemaal geen last van wondjes gehad

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:46

Ik heb ze van Eskadron, zijn echt super dingen maar je blijft ze wassen daar worden ze niet mooier op.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:15

Ik heb ze van HB.
Ze zijn wel een heel stuk dunner als de ''gewone'' neopreem,de buitenkant is van kunstleder.
Vind ze wel prettig,alleen ben ik bang ze te strak te doen,dus doe ik ze weer te los en gaan ze draaien.
Hoe strak kan je springschoenen eigenlijk doen?Moet er een vinger (of 2) tussen kunnen?

Ik gebruik ze omdat mijn paard wel eens wil aantikken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:17

Mariska89 schreef:
Ik heb ze van HB.
Ze zijn wel een heel stuk dunner als de ''gewone'' neopreem,de buitenkant is van kunstleder.
Vind ze wel prettig,alleen ben ik bang ze te strak te doen,dus doe ik ze weer te los en gaan ze draaien.
Hoe strak kan je springschoenen eigenlijk doen?Moet er een vinger (of 2) tussen kunnen?

Ik denk hooguit 1 vinger .
Anders gaan ze zeker draaien.!!!
Draaien is niet fijn voor het paard en verhoogt het zand schuren!! Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:41

Miss_R_Horse schreef:
rayo schreef:

Ik had neopreen....ik blijf van mening gebruik ze alleen als je ze echt nodig heb Bloos

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:44

Kentaur en Eskadron zijn fijne merken! Ik heb ze ook van Global gehad, maar dat raad ik je niet aan.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:05

doom schreef:
Mariska89 schreef:
Ik heb ze van HB.

Ik denk hooguit 1 vinger .
Anders gaan ze zeker draaien.!!!
Draaien is niet fijn voor het paard en verhoogt het zand schuren!! Haha!

Dankje! Haha!
Ik doe niet graag wat te strak hahaha Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:08

Ik heb ze van kentaur maatje m voor een E-pony
Hij heeft ze nodig omdat ie zichzelf aantikt.
Als het niet nodig was deed ik ze niet om.
Met zand heb ik geen last, ik borstel ze nadat ik het gereden een beetje zodat ze weeer schoon zijn voor de volgende x