Rossner Montreal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Rossner Montreal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:00

Vraagje voor diegene die ervaring hebben met dit zadel. We zoeken voor het paard dat ik rij een zadel en kunnen niets vinden dat past. Nu is het zo dat we elke keer of bij de schoft te weinig ruimte hebben of dat het zadel achterover kantelt. Ik zag net op de site van divoza dat ze een Rossner hadden staan met extra hoge/brede keilkussens. Niet dat ik zoveel ervaring heb met zadels passen, maar zou dit type zadel een goeie kans maken om te passen op Wynola? We hebben ondertussen verschillende Kieffers, een oude rossner een ainsley en een passier geprobeerd die allemaal niet paste (we zitten nu op 8 zadels die niet paste)

Hier even een foto van het zadel, het moet een brede zadel worden trouwens (34, al passen veel 34tjes niet...grrr)

Afbeelding

frisiangirl

Re: Rossner Montreal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:15

Ik heb nu een rossner amerika met een medium/brede boom. Ik rijd friezen en dit was het enige merk wat op 3 van mijn 4 friezen paste. ik weet niet wat voor paard je hebt, maar ik vind rossner zadels over het algemeen goed passen op paarden met een brede schoft...

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:02

Ik heb voor mijn bijrijdfjord een paar week geleden een rossner montreal gekocht.
Toen ik hem er voor het eerst oplegde lag hij ook helemaal achterover, maar als je hem eenmaal hebt aangesingeld, lag hij al veel beter, en na een keer rijden lag hij perfect. Hij moest gewoon even zakken.
Het zadel is nu al meer om de rug gevormd, zegmaar.
Het is een met een boommaat 34 Lachen

ik heb hem trouwens ook 2e hands van divoza weg Lachen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 18:32

Het is een KWNP'er van 1.73 frisiangirl, het probleem is dat ze aardig wat schoft heeft maar niet overduidelijk veel, zoals je al eerder kon lezen ligt een zadel of te ver naar achteren gekantelt of is er te weinig ruimte bij de schoft (zadels voor paarden met een hoge schoft kantellen en te hoog van voren , andere zijn te krap.) Ik had ze al voor 829 gezien nieuw op de site van Divoza, het probleem alleen is dat we geen trailer hebben dus niet met het paard ergens heen kunnen om zadels te passen. Donderdag komen ze met 2e hands zadels als daar niet een van pas komen ze ergens om maart met proefzadels en dan zal er een gemaakt worden voor het paard.. wachttijd 6 weken. En het bijkomende probleem is ook nog dat het zadel dat ze heeft nu stuk is, hopelijk kunnen ze het maken maar ook dat zadel is niet goed voor haar... deze glijd namelijk naar achteren :S.

Er woont vast niemand hier in Emmen met een Rossner Motreal boommaat 34 Knipoog Tong uitsteken die even langs wilt komen hihi...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:07

stipje hier, want ik zit er ook over te denken om een rossner aan te schaffen. Lachen