Makkelijk aankomen? (spullen trekpaard)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Makkelijk aankomen? (spullen trekpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 16:21

Vraag aan de mensen die een trekpaard hebben, omdat ik zelf waarschijnlijk een trekpaard kopen wil.

Past jullie trekpaard normale maten van spullen, dus gewoon full ofzo of moet alles speciaal op maat enz. gemaakt worden en kun je niet zomaar een halster of hoofdstel of bitje ergens kopen?

Grobegni

Re: Makkelijk aankomen? (spullen trekpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:01

Ik moet je teleurstellen, ze hebben voor zover ik weet, allemaal maat trekpaard, da's groter dan XFull. Er zijn een paar winkels in NL die dit verkopen. Kwaliteitsspul valt allemaal in de hogere prijsklassen, maar dan heb je ook meteen handgemaakte spullen die een paardenleven lang mee gaan.
Ter illustratie: mijn trekpaard past alleen dekjes voor extra brede paarden, heeft bitmaat (trens) 17,5, in zn liverpoolstang inmiddels 18,5 (alleen in Duitsland verkrijgbaar), halster en hoofdstelmaat trekpaard of koudbloed en zadelmaat (boommaat dus) 42. Dekens draagt hij niet, die zitten meestal te strak bij de hals, een fleecedeken heeft hij wel, die is maat 225. Veel te lang, maar anders kan ie niet dicht bij de hals en onder zijn buik door.
IJzers heeft hij niet onder, maar de gemiddelde ijzermaat ligt ook ergens rond de 8-10, niet iets dat je hoefsmid standaard in de auto heeft liggen. (plus dat je nog een hoefsmid moet vinden die er aan wil beginnen...)
Het is niet makkelijk, maar het zijn geweldige paarden, dat maakt het allemaal de moeite waard Knipoog Haha!
(Bovendien kan ik zonder al te veel gevaar voor mijn bankrekening naar Divoza en andere ruitershops gaan, ze hebben toch niets dat mijn paard past Nagelbijten / Gniffelen )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:12

Kieffer heeft een trekpaardhoofdstel, dat is eigenlijk het enige dat ik weet Knipoog .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:22

bedankt

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:27

Neem anders eens een kijkje op www.trekpaarden.eu , daar staan alle winkels op een rijtje en op het forum zijn veel meer trekpaard-eigenaren dan hier!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:25

Als je een PB stuurt met je vragen dan kan ik ze voor je beantwoorden Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:16

ik zat gister op divoza.nl te kijken en ik zag daar een trekpaard hoofdstel, ik ga 't even voor je opzoeken, uno momento...
Oops, gevonden, maar inderdaad erg prijzig, volgens mij moet dat véél goedkoper kunnen want deze is van Kieffer, maar bijdeze de link:
http://divoza.com/shop/a.visit/47b9cd69 ... a8c0640704

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:05

bij de kaltblutzshop, heeft er daar al eens iemand iets besteld?
ikzelf spreek geen letter duits, dus dat maakt het moeilijk, maar ik zie daar een dubbelgebroken trensbitje staan die ik al zo lang zoek ...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:30

Die heb ik besteld, goede service, erg makkelijk!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:36

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:40

Ik heb zelf een trekpaard. Wel een kleintje van 1.60. Maar rij er nu ook 1 van 1.70 met mijn eigen spullen. En heb nie echt problemen met spullen kopen. Je moet alleen weten waar je moet zijn. Ik heb een hoofdstel extra full voor 45 euro. Ik heb door de zadelmaker de frontriem langer laten maken en het riempje van de aansnoerneusriem laten vervangen door een langere. En ik was bij elkaar nog geen 50 euro kwijt.
Mijn halster is van equitheme maat extra full en ook mijn andere halster is een extra full van eskadron. Als bit heb ik een dubbel gebroken k&k van 16.5 cm
Zweetdekens heb ik maat 215 of 225. EN heb zelfs een regendeken die nog al ruim valt maat 215.
Mijn zadel is een wintec wide. En als mijn paardje uit gegroeid is (ze is nu 4) wil ik gaan kijken voor een leren massimo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:24

kwa materiaal heb ik:
-een barefootzadel (errug handig Haha!)
een halsterhoofdstel gekocht bij boomloos rijden, op het allergrootst, en met een extra klipje aan de keelriem past die net aan.
een enkelgebroken watertrens 17.5, laten bestellen bij ruiterzaak
een koudbloedtrenshoofdstel (aan 80 euro geloof ik)
een kettinghalster
een lederen halster
een touwhalster (zelf geknoopt)
een equitheme halster
dekens heeft ze nu maat 215 op (waterdichte dekens en zweetdekens ook)
beenbescherming gebruik ik niet (of soms bandageer ik eens voor de show, maar das zelden)
hulpteugels oid ook niet, dus daar heb ik geen troubles mee

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:43

Ik heb er 2 jaar een verzorgd.
Gewoon een Torrowgood zadel en een Xfull hoofdstel die goed pasten.
Je moet inderdaad wel goed zoeken, wil je wat goed spul hebben voor je tank.
Maar dan heb je ook wat.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:30

Ik heb mijn trekpaard van ongeveer 1.64m wel onder een outdoordeken staan, eentje van BR. Past super! Kijk maar: http://im1.shutterfly.com/procserv/47b7 ... mblu0cuGIA (Fleur staat er zelf alleen niet echt zo leuk op)
Verder heb ik voor haar een zadel, zweetdeken, 150 grams staldeken, 550 grams staldeken, halster, 2 hoofdstellen met gecombineerde neusriem (beide XFull en onder de 50 euro), 2 hoofdstellen voor stang, gebroken watertrens en natuurlijk de nodige dekjes (Full dressuur past keurig)

De hoofdstellen zijn van HH en huismerk van Hyporama, halster van www.horseshophorsepower.nl (zit zelfs op een na laatste gaatje!), bit via Paree besteld, maar die levert niet meer. Zadel is een Kuldblut en heb ik uit Drenthe ergens.
Ga binnekort een Dtrens bestellen via die Kaltblutshop waar Ingeborg het over had en ben nu langzaam aan op zoek voor een mooi dressuurzadel voor Tycho (ander trekpaard) Daarvoor ga ik denk ik wel weer naar paree, die maakt op maat nl.

Je moet dus echt gewoon ff zoeken, maar er is genoeg te vinden!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:56

bedankt Lachen

save

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:41

Heey ik rijd een shire (183) en spullen zijn iets moeilijker te krijgen dan voor mijn pony van 150. MAAR niet gevreesd er zijn een paar forums met onwijs goede tips! (heavy horses en dat trekpaarden forum) Verder zijn er meerdere shops in duitsland waar ze grote spullen verkopen. Mijn shire is gelukkig niet zo breed maar past een 215 winter deken met een tussen borst stukje. Verder past hij een wintec rode boom en kieffer xfull. Verder heb ik zelf transport beschermers gemaakt en moet je soms singels enz verlengen. Maar er zijn genoeg spullen. Ook zijn er hoefsmeden maar je moet ze wel weten te vinden en er heen rijden want ze komen niet overal. Bedenk van te voren of je deze extra kosten wilt maken. je krijgt er wel HELE lieve lummels voor terug!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:34

dekjes maat full

Mijn trekpaard heeft de volgende maatjes
Halsters/hoofdstellen/tuig maat koudbloed HEEEEEL af en toe wil een XXFull halster nog wel passen
Bitten maat 17,5
Boommaat 34 dacht ik (wit van Wintec)
Dekens 215

Mijn tuigspulletjes en bitten komen van Nickyu op Bokt vandaan
Deken overgekocht
Halster per 3 van Equi Theme in de ruitersportzaak gekocht, zag ze toevallig hangen in maat Cheval de Trait, dus alles gelijk ingepikt Haha!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:00

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:28

hopelijk wordt niemand boos omdat ik op een oud topic reageer.. maar ik had een vraag:
waar kan ik aan een grote deken komen met een bredere hals voor een trekpaard van 1.75 ?
De 'normale' dekenmaten zijn hem allemaal bij de nek te krap.
Fleece gaat nog, maar waterdicht is niet te vinden..
Iemand een idee?

Bedankt!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:37

de weatherbeeta dekens vallen groot in de hals, ook QHM heeft een grote halsopening.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:46

welkemaat deken hebben jullie ongeveer dan?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:19

voor mijn kleine trekpaard (1.60 ongeveer) heb ik een 195 HH fleecedeken gehad.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:27

oke dus rond de 195 ?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:04

voor een van 1.75 hoog zou ik toch eerder aan 225 of 235 denken hoor Nagelbijten / Gniffelen