het beste zadel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

het beste zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:02

Hey bokkers!

Ik vroeg me af wat voor zadels jullie hebben en of je daar tevreden mee bent. Ik denk dat hier al wel meer topics over geopend zijn maar ik zou nog een paar meer dingen willen weten.

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel voor een grote D-pony. Ik vind het belangrijk dat deze perfect op mijn pony gaat passen, maar net zo belangrijk vind ik dat het zadel aasluit bij mijn korte benen! De veelzijdigzeidszadels bij ons op de manege sluiten niet goed aan met gevolg dat ik het gedeelte van mijn knie niet goed tegen mijn zadel aan kan houden en dus ook mijn onderbenen/tenen uitsteken. Ik denk dat een goed passend dressuurzadel mijn houding zeker ten goede komt. Ik ben echter niet van plan om bijna €2000 voor een zadel uit te geven. En het liefst heb ik een zadel waar ik lang mee kan doen.

Hebben jullie tips?
Groetjes!

Silence

Re: het beste zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:21

Ik ben heel erg te spreken over Knight Rider zadels.
Liggen heel goed op Silence en zitten ook heerlijk.
Ik heb ook korte beentjes en heb daar geen problemen mee met dit zadel.
Deze zadels kosten rond de €800.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:20

mmmm silence laat ik nu tegenovergestelde ervaring hebben met KR? Voor mij veel te veel zadel zeg maar, zo zie je maar weer dat voor iedereen het verschillend zal zijn.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:51

Ik denk niet dat je moet gaan zoeken naar een perfect zadel puur om de reacties om een merk. Bepaalde paarden kunnen gewoon een bepaald merk niet hebben, en een ander merk juist weer wel. Het is beter gewoon te zoeken naar wat je paard nodig is of het dan een wintec rossner of passier is.. dat is van latere zorg (vooral de prijs haha)

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:47

ja, daar heb je gelijk in. Maar ik was ook eigenlijk wel benieuwd of er zadels zijn speciaal voor ruiters met korte benen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:00

Ik heb eens een Euroriding diamant gekocht, en die had speciale kortere bladen, omdat ik maar 1.57 ben en echt maar hele korte pootjes heb Haha! Heerlijk zadel was het, ben alleen overgegaan naar het springen, en dus ook een springzadel..
Hieronder een voorbeeldfoto van het zadel met mij erop. ( op een paard van 1.72m, maar heeft ook op een Dpony gelegen!)
http://www.fabra.nl/stal/Arielle/arielle.JPG

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:08

Elk zadel ligt op elk paard ander, Ik heb bijv een zadel dat ik op mijn merrie verschrikkelijk fijn vindt zitten, op mijn ruin zit ik er voor geen meter op.

Wij hebben
KN symphonie
Kieffer lech profi
Kieffer lech profi excellent
Kieffer Athen Olympic

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:21

Ieder paard en mens is anders.
Denk dat je het beste een zadelservice aan huis kunt laten komen.
Je kunt dan een paar zadels uitzoeken om te passen.
Dan weet je gelijk of het goed past bij je paard en jouw.
Succes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 07:45

Als je niet te veel geld kwijt wilt zijn en een goed zadel wilt hebben, dan is het imo in het algemeen het verstandigst om te kijken naar een goede 2e-hands, dan naar een goedkope nieuwe.
Daarnaast zou ik niet bij een ruitersportzaak kijken (tenzij zadelpasser MSFCer is), maar naar een zadelmaker gaan.
Zij hebben meestal meer verstand van het goed passen van een zadel, dat je uiteindelijk veel fysio-geld en dergelijke bespaart.
Succes ermee!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:00

Daaleman maakt ze op maat en dus ook met een verkort zweetblad mogelijk. En volgens mij kom je dan niet op 2000,- euro uit,maar 1600,- ............... zal denk ik ook teveel zijn ??

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:26

Ben het met Meliza eena.
Laat een zadelservice komen en eventueel kun je dan ook vragen om goede 2e hands zadels mee te nemen.
Je kunt dan gelijk zelf ook proberen of het zadel voor jou lekker zit.
Ze kunnen dan meestal ook de zadels passend maken.

Veel suc6

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:34

Ik vindt dat als je een goed zadel wilt kopen. Dat je niet naar de prijs moet gaan kijken.
Je moet dan een zadel uitkiezen die op maat van jou en je paard wordt gemaakt. Je bent dan mischien wel wat meer geld kwijt maar je weet dat het zadel perfect ligt.

En het beste zadel, dat bestaat niet. Elk merk heeft topzadels en zadels die minder zijn. Zelf ben ik erg weg van de Kieffer en de Stubben zadels. Maar Wintec heeft er ook wel wat leuks tussen zitten. Het is maar net hoeveel je er voor uit wilt geven.
Voor 1600 euro kun je een stubben zadel krijgen die geheel op maat van je paard wordt gemaakt. Deze zadels gaan 20 jaar mee (ligt er ook aan hoe je met je zadel om gaat). Dus in verhouding vindt ik dat niet duur.