Ervaring gezocht Morris & Nolan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Ervaring gezocht Morris & Nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 23:49

Jeetje zeg...ik weet níet wat mij overkomen is. Ik heb gisteren een zadel besteld (op maat laten maken) van het merk Morris & Noland. Omdat mijn zadel echt veel te krap is voor mijn paard heb ik tot het moment dat mijn zadel afgeleverd wordt, een ander zadel te leen van het merk Morris & Nolan.

Ik heb er nog maar 1x nu serieus mee gereden maar ik ben verslááfd. Let wel, ik ben érg nuchter en dacht jaja, je banketstaaf maar raak met verhalen over mensen die niet meer van het zadel afwilden maar hij blijkt gewoonweg gelijk te hebben.

Ik ben luxe onder mijn kont gewend. Rij al bijna 10 jaar op een Passier GB en hoe je praat, praat je, maar het is gewoon een topzadel!

Bij andere zadelmakers heb ik op diverse gebruikte en nieuwe zadels gezeten en geen enkele kon aan mijn behoeftes voldoen. Dus gisteren had ik ook niet zoveel hoop maar wat schetst mijn verbazing? Het zit zo eventjes eigenlijk nóg beter dan die Passier en ik lieg er echt geen woord over gewoon.
Ik was zó gelukkig vanavond na het rijden dan ik meteen de zadelmaker een sms heb gestuurd met: je bent geweldig! Clown

Verder ook geen woord hierover gelogen: mijn instructeur, heer Nico Verwer, kwam na een half uur dat ik aan het rijden was, de bak in gelopen. Blijkbaar had hij in de kantine gekeken of ik het allemaal wel goed deed (a.s. zondag voor het eerst sinds een paar jaar weer met dit paard starten) Haha! Hij komt de bak binnen en zegt: jeetje zeg, ik zie een wéreld van verschil! Dus ik nog zo tuttig: hopelijk toch wél positief bedoeld hè?
Hij zegt, ja absoluut, hij 'knijpt' niet meer van achteren en ik zag het al toen je nog aan het losstappen was.

Nou kan ik je vertellen dat ik een leenzadel heb dat op mijn paard goed ligt maar voor mij iets te groot is en nóg reed ik heerlijk. Wel wat zoekende voor mijn beugellengte etc. maar het leek allemaal wel tig keer makkelijker te gaan.

Dit merk is in Nederland nog niet zo ingeburgerd maar ik weet wel dat er al een flink aantal mensen in het bezit zijn van dit zadel (Goodwood). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

AnneloesF

Re: Ervaring gezocht Morris & Nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:30

Ik heb er 1!

En ja, ben ook verslaafd. Ik was op zoek naar een betaalbaar 'spring'zadel van goede kwaliteit. Bij de ruitersportzaak hier in de buurt lag deze, totaal onbekend merk idd en mede daarom denk ik niet erg duur. Ik heb em op zicht genomen en na 1x rijden wilde ik er al geen afstand meer van doen Tong uitsteken

Héérlijk Ja

Ik heb de Milford, het veelzijdigheidsmodel uit de collectie. Eigenlijk als zadel voor erbij, maar rij even vaak op deze als op mijn dressuurzadel. Die overtreft ie niet, maar zijn beide heel fijne zadels.
Ik heb na 1 uur rijden op mijn dressuurzadel heupklachten door een oude blessure. Op dit zadel kan ik ritten van 5u maken, nergens last van. Zó fijn Haha!

Mijn paard piept al bij het minste wat niet goed zit, maar bij dit zadel loopt ze heel fijn over de rug en in de ontspanning. Dat zegt mij al genoeg.
Volgens mijn instructeur precies een zadel voor haar rug en mijn kont Clown

Kwam er alleen wel achter dat het best een kostbaar merk is...

Veel plezier ermee iig, maar dat gaat vast goedkomen! Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:52

Dank je voor je reactie.

Ik weet wel dat dit merk in Nederland wat meer bekend aan het worden is maar tja, het is altijd maar afwachten of die mensen ook hier op Bokt komen natuurlijk!

Mijn zadel kost 1845 euro all-in. Dat houdt in: op maat gemaakt, passen en meten en voorrijkosten. Ach, een Passier is nieuw al vanaf 2150 dus ik ben toch nog goedkoper uit.
Een stalgenootje viel vandaag ook op hoe zacht de zitting van het zadel is.

Vandaag weer ermee gereden en het enige wat ik vandaag hoefde te doen was constant mijn paard belonen. Gut wat liep dat dier fantastisch zeg. Ik heb nu nog een leenzadel en het is een iets ander model dan wat ik zelf straks krijg dus kun je nagaan hoe het is als ik straks mijn eigen exemplaar hiervan heb.

Ben nog steeds echt lááiend enthousiast!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 22:15

Ouder topic, maar wordt geopend met nieuwe info....

Ik heb inmiddels, na lange tijd, afgelopen maandag mijn zadel rechtstreeks vanuit de zadelmakerij in Engeland ontvangen en wat bén ik er blij mee zeg. De communicatie met de tussenpersoon in nederland is helaas niet zo verlopen als ik hoopte en heb daarop direct contact gehad met Brian Morris, welke met spoed mijn zadel alsnog heeft laten maken. Direct maandagavond kwam de zadelpasser langs om te beoordelen of het inderdaad helemaal correct en goed is.
Het zadel is compleet op mijn paard en mijn persoontje opgebouwd, inclusief maatwerk boom.
Het is een zogenaaamd 'close contact' zadel. Ik had zo n zadel voorheen nog nooit onder mijn achterwerk gehad of zelfs maar gezien maar wat voelt het gaaf zeg!
Morris & Nolan heeft echt topwerk en maatwerk geleverd en ik ben echt supertevreden over de kwaliteit.

Op deze foto's glimt het nogal omdat ik het zadel nét heb ingevet...

Afbeelding

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... G_1561.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... G_1562.jpg

Moderatoropmerking:
Dit is een wat ouder topic maar gezien de nuttige update mag dit topic gewoon open blijven.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-05-08 05:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan, opmerking toegevoegd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:08

Super dat je er zo blij mee bent!
Hoop dat je er veel plezier van zult hebben, 't ziet er op de foto's goed uit!

Mag ik vragen waarom je er nog wel een korrektor onder hebt liggen?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 09:19

Ja klopt, er ligt nog wel een Korrector onder. Mijn paard is in de tussentijd tussen 1e keer opmeten en nu van levering wel bijgekomen in bespiering maar wel ongelijk. Links is hij naast de schoft al mooi opgevuld maar rechts dus nog niet. Als je het opmeet en overtrekt op papier is dat verschil ook duidelijk te zijn. (Atrofie door voorheen knellend zadel..).

Als ik nu zonder Korrector zou gaan rijden, zou ik op den duur dus juist met een scheef zadel zitten en om het zadel te sparen dus de Korrector eronder met rechts een paar pompjes meer dan links.
Nu een kwestie van training om te zien of het paard rechts nog gaat bijtrekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:30

Oke, duidelijk verhaal! Knipoog
Pratische oplossing zo ook lijkt me!
Veel plezier met je zadel!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 09:34

Dank je wel, gaat vást ook wel lukken!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:23

Heb je ook een foto van het zadel te paard?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:38

Nee nog niet hahaha. maar zondag heb ik een wedstrijd en dan laat ik even foto's maken dus dan zet ik ze er wel even op hier, okay?

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:44

is goed want ik ben benieuwd.