Ik heb er nog maar 1x nu serieus mee gereden maar ik ben verslááfd. Let wel, ik ben érg nuchter en dacht jaja, je banketstaaf maar raak met verhalen over mensen die niet meer van het zadel afwilden maar hij blijkt gewoonweg gelijk te hebben.
Ik ben luxe onder mijn kont gewend. Rij al bijna 10 jaar op een Passier GB en hoe je praat, praat je, maar het is gewoon een topzadel!
Bij andere zadelmakers heb ik op diverse gebruikte en nieuwe zadels gezeten en geen enkele kon aan mijn behoeftes voldoen. Dus gisteren had ik ook niet zoveel hoop maar wat schetst mijn verbazing? Het zit zo eventjes eigenlijk nóg beter dan die Passier en ik lieg er echt geen woord over gewoon.
Ik was zó gelukkig vanavond na het rijden dan ik meteen de zadelmaker een sms heb gestuurd met: je bent geweldig!
Verder ook geen woord hierover gelogen: mijn instructeur, heer Nico Verwer, kwam na een half uur dat ik aan het rijden was, de bak in gelopen. Blijkbaar had hij in de kantine gekeken of ik het allemaal wel goed deed (a.s. zondag voor het eerst sinds een paar jaar weer met dit paard starten)
Hij komt de bak binnen en zegt: jeetje zeg, ik zie een wéreld van verschil! Dus ik nog zo tuttig: hopelijk toch wél positief bedoeld hè?Hij zegt, ja absoluut, hij 'knijpt' niet meer van achteren en ik zag het al toen je nog aan het losstappen was.
Nou kan ik je vertellen dat ik een leenzadel heb dat op mijn paard goed ligt maar voor mij iets te groot is en nóg reed ik heerlijk. Wel wat zoekende voor mijn beugellengte etc. maar het leek allemaal wel tig keer makkelijker te gaan.
Dit merk is in Nederland nog niet zo ingeburgerd maar ik weet wel dat er al een flink aantal mensen in het bezit zijn van dit zadel (Goodwood). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!