Pink Esprit Hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anitaolja

Pink Esprit Hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 18:58

Hoi Bokkers,

Ben benieuwd of iemand al zo'n engels hoofdstel heeft met kleurtjes onderlegd en zo ja welke kleuren hebben jullie en hoe bevalt ie?
Laatst bijgewerkt door Tessa op 18-02-08 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd

angelax

Re: PINK ESPRIT HOOFDSTEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:24

ik weet welke je bedoelt.
ben zelf ook benieuwd

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:01

Ik heb hem vandaag in huis gekregen en moet hem jammergenoeg alweer retour zenden.

Ik dacht dat ik hem met gecombineerde neusriem had besteld maar bleek alleen hoge neusriem te zijn, eerste minpunt.
Ten tweede, het hoofdstel past niet of beter gezegd gaat niet passen want ik hem nog niet echt gepast. Alleen vergeleken met m'n oude hoofstel en kon zo al zien dat het niet ging passen. Frontriem was min. 4cm te klein, neusriem precies pas (bijna te groot) maar dus niet gecombineerd en ik vind alleen hoge neusriem lelijk op mijn pony. Lengte kopstuk en bakstukken zijn wel perfect. De maten van de verschillende onderdelen zijn dus niet goed op elkaar afgesteld.
Derde minpunt was dat het gespje van de keelriem te smal of het riempje wat je door het gespje haalt te breed.

Kwaliteit leer is op zich goed en soepel. De kleur van het onderlegde is komt aardig overeen met de kleur zoals op de foto stond. (Ik heb de Atlantic Blue)

Al met al valt hij me tegen met de kleine minpuntjes, ik vind dat kleur onderlegde en de blinde sluitingen op het bakstug errug gaaf en twijfel dus ik hem nog zal ruilen voor eentje met gecombineerde neusriem en grotere frontriem.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 21:37

ben blij met je reactie, ik wil hem n.l. ook heel graag en ook de gecombineerde zoals jij (wil) en dan in royal blue, maar als de maten niet kloppen!!!! hmmm ik weet ook niet bij wie ik um ga bestellen want proruiter en nog een andere verkoopt het ook, alleen zijn die iets duurder, maar is met ruilen misschien makkelijker!

en van wat voor spul is dat onderlegde (heb nu vrij stug plastic tenminster het onderlegde dan), en oh ja is ht nou een aansnoerneusriem of een gewone?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:39

heeft iemand toevallig een foto van dit hoofdstel dan? hij klinkt erg gaaf Ja

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 21:42

je kan bij google pink esprit hoofdstel intikken en dan krijg je van bokt 2 te zien en van 2 ruitersportzaken
jaa ze zijn hartstikke gaaf hoor Ja

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:42

Ben erachter gekomen dat de diverse maten van de hoofdstellen ook op de site van PinkEquine staan. Maar hoe hun die lengtes gemeten hebben weet ik niet, dat moet ik nu nog nameten met het hoofdstel dat ik heb en in hoeverre de opgeven lengtes dus kloppen.

Het onderlegde is ook van hetzelfde leer, voelt goed aan in ieder geval.
Het is een gewone neusriem

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:47

@ Shetlandfan, heb je net even een PB gestuurd betreft het hoofdstel Haha! Maat shetland is echt voor de inimini's, dus je zult waarschijnlijk maat pony nodig hebben en deze hebben wel een sperriempje. Alleen maat shetland is zonder sperriempje.

De hoofdstellen zijn van fijne kwaliteit, al dienen ze wel voor gebruik - net als andere hoofdstellen - geolied te worden.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 14-02-08 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:49

ik heb hem ook besteld Haha!
ik heb hem nog niet binnen, maar hij komt binnenkort. krijg zelf de atlantic blue

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:06

MieLo schreef:
ik heb hem ook besteld Haha!
ik heb hem nog niet binnen, maar hij komt binnenkort. krijg zelf de atlantic blue

Die met diamantjes zijn echt heel cool. Ze glinsteren enorm, maar ja... Echte Swarovski dus wat wil je Haha!
(Om misverstanden te voorkomen, ze zijn er MET maar ook zonder sperriem)

Afbeelding

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:46

Staat er ook een merkje op die hoofdstellen?

Ik heb namelijk een hoofdstel wat heel fijn is, en er op lijkt, maar ik weet niet wat voor merk het is;
Afbeelding
Maar dan in een andere kleur..
Edit; gevonden deze heb ik
Afbeelding
Mijn hoofdstel past prima, en voor het geld vind ik het leer ook lekker soepel. Ik heb deze nu een maand ofzo, bevalt prima!

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:29

Ik heb gister 2 frontriemen ontvangen! (besteld bij de Paardenconcurrent)
Ze glinsteren echt enorm en ik vind het leer ook erg goed aanvoelen.
Ik heb dan wel geen heel hoofdstel, maar wat ik zo kan zien en voelen van de frontriemen moet dat dik in orde zijn!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:32

Leuk Lermy Haha!

@ cremellogek, dat zijn geen hoofdstellen van Pink hoor, die die je laat zien zijn niet met echte Swarovski Tong uitsteken

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:39

Wat een mooie hoofdstellen!!!!

Ik heb het even gegoogled en kwam uit bij proruiter.
Ik moet nog een hoofdstel hebben voor m'n paard dus ik ga er eens even over nadenken.

Wil ze eigenlijk wel graag eerst in het echt zien en voelen. Want veel hoofdstellen vind ik qua kwaliteit en ''zachtheid'' tegenvallen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:06

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:17

Schimmelig schreef:
Leuk Lermy Haha!

@ cremellogek, dat zijn geen hoofdstellen van Pink hoor, die die je laat zien zijn niet met echte Swarovski Tong uitsteken

Het kan een ander engels merk zijn, maar het zijn wel echte swarovski steentjes. Blijkbaar is mijn hoofdstel onderlegd onder het kopstuk, en die van pink niet..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:19

Hmm, op de foto ogen de steentjes uit dat hoofdstel een beetje plasticig Bloos

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:32

Schimmelig schreef:
Hmm, op de foto ogen de steentjes uit dat hoofdstel een beetje plasticig Bloos

Dat zal aan de slechte foto liggen, want het zijn echte en ze blingen irl gelukkig heel mooi Haha!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:57

ik vind die knalblauwe en die groene echt beautiful maar je moet wel ervaringen weten voor de prijs

misz_tashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:00

wel hele mooie hoofdstellen alleen ik moet zeker weten dat ze heel zacht zijn mij paard krijgt super snel wondjes en kale plekken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:07

ik heb een gekleurde onderlegde van FSS ... zwart met turqoise eronder...Ik zal eens een foto maken. Hij is wel met echte swarovski Haha! Heb een frontriem met steentjes in de kleur Aqua AB (kopstuk is ook onderlegd *LOL*

En heb ook nog 1tje van treadstone... Die is bruin, en dan blauw/grijzig onderlegd Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:11

Ik vind het supermooie hoofdstellen maar ben benieuwd of de shet maten ook qua breedte van bijv neusriem aangepast zijn aan een klein hoofd. Ik zou er graag eentje voor mn mini hebben ( hijs 95 cm maar heeft echt maat mini dus als deze klein valt is het misschien wel wat).

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:12

Sappos schreef:
Ik vind het supermooie hoofdstellen maar ben benieuwd of de shet maten ook qua breedte van bijv neusriem aangepast zijn aan een klein hoofd. Ik zou er graag eentje voor mn mini hebben ( hijs 95 cm maar heeft echt maat mini dus als deze klein valt is het misschien wel wat).

Tabel! Wel handig Haha!
Afbeelding

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:15

Menino schreef:
ik heb een gekleurde onderlegde van FSS ... zwart met turqoise eronder...Ik zal eens een foto maken. Hij is wel met echte swarovski Haha! Heb een frontriem met steentjes in de kleur Aqua AB (kopstuk is ook onderlegd *LOL*

En heb ook nog 1tje van treadstone... Die is bruin, en dan blauw/grijzig onderlegd Lachen

die heb ik ook!
maar dan heb ik lila onderlegd,erg fijn hoofdstel van soepel leder

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:17

Oew slim Haha! Ga even meten....