Roest op halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Roest op halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:16

Op mijn mooie beige Scapa halster zit een grote roestvlek op een of andere manier Verdrietig Echt op het stof.

Heeft iemand een "oma middeltje" om deze roestplek eraf te krijgen? Ik vind het echt zonde van mijn halster namelijk...

Groetjes!

ikenindi

Re: Roest op halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:21

roest op stof? op zich werkt in de co leggen tegen roest, maar op stof... stof kan niet roesten toch? zit het er nie zo los op?

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:23

Volgens google:

Vlekken roest verwijderen :

Besprenkel roestvlekken in ongekleurd katoen en linnen eerst met zuivere alcohol en daarna met citroensap. Laat dit tien minuten inweken en was het geheel daarna volgens de wasvoorschriften.

Roestvlekken in gekleurd katoen, linnen, wollen of zijden weefsels wegwrijven met verwarmd citroensap. Daarna goed uitspoelen met koud water en wassen volgens de wasvoorschriften.

Voor donkere en tere weefsels gebruikt u voor het citroensap eerst wat zeepspiritus. Tot slot dept u de vlek met een beetje zuivere spiritus.

Roestvlekken op gekleurde, wasbare stoffen verdwijnen ook wanneer u de vlek vóór het wassen een nacht lang in zure melk laat inweken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:25

Het zit echt in de stof op een of andere manier, vast dubbelgelegen iets roestigs ofzo.

Super bedankt voor je tips Anne_O dat wordt dus citroensap kopen Knipoog

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:27

_Skess_ schreef:
Het zit echt in de stof op een of andere manier, vast dubbelgelegen iets roestigs ofzo.

Super bedankt voor je tips Anne_O dat wordt dus citroensap kopen Knipoog

Mocht het niet werken moet je maar even verder googlen Clown ik had gewoon roestvlekken ingetypt en dan krijg je enorm veel links.

Succes ermee OK dan!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:29

aah oke! Heel erg bedankt, ik ga het morgen maar is uitproberen! Zit gelukkig wel bij het kopstuk (merrie heeft veel manen) maar hoop toch dat ik het eruit kan krijgen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:31

succes!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:39

dank je! Resultaat zet ik hier wel neer Knipoog