Vraag over Bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Vraag over Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 10:53

Hoi ik heb een vraagje.

Had een tijdje terug een Myler bitje van iemand geleent maar die heeft hem natuurlijk weer terug om dat ze hem zelf nodig had.

Omdat het myler bit buiten mijn finansien ligt zoek ik een bitje van een normale prijs die een beetje hetzelfde effect heeft, Zacht en ontspannend heb al op diverse sites gekeken en heb de ballen verstand van bitten, maar had er een gevonden die het zelfde leek te zijn maar die was ook boven mijn begroting.
Weet iemand iets?

edit:
Ik heb mensen wel eens horen [raten over pessoa bitten, wat is dat eigenlijk precies?

PinkyBubble

Re: Vraag over Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:18

niemand? Verdrietig (ja kweet het gaan niet sneller reageren als ik zeur hihih )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:01

Myler bitjes hebben een zelfde soort mondstuk als de billy allen westernbitjes (alleen zijn die niet zo sterk gebogen, en een stuk goedkoper Knipoog )
Hier bijvoorbeeld:
http://www.justwestern.nl/bit2.html
Tweede rij, eerste bit

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:07

MysticTinker schreef:
Myler bitjes hebben een zelfde soort mondstuk als de billy allen westernbitjes (alleen zijn die niet zo sterk gebogen, en een stuk goedkoper Knipoog )
Hier bijvoorbeeld:
http://www.justwestern.nl/bit2.html
Tweede rij, eerste bit

Maar ze hebbe wel ongeveer dezelfde werking als myler? of beter?
edit:
Je kan de maat niet invoeren bij die winkel :S

edit agian: Ik heb hem besteld, en gewoon in opmerking gezet dat k niet weet welke maat ik moet hebbe, hij heeft van gewoon bit 13,5 jaja mijn hafje heb grote mond, 12,5 is net te klein

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:35

De maten: 5" is 12,7 cm en 5,5" is 14 cm.
Ze zijn ook bij veel westernwinkels te koop in de maat 5 1/4", dat is dus 13,3 cm, dat zou dan perfect zijn.

Ze werken inderdaad ongeveer zoals de myler: de bitringen kunnen apart alle kanten op bewegen, maar het bit kan niet dubbelklappen, heeft dus geen notenkrakerwerking en is daardoor wat vriendelijker dan een gebroken bit.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:05

MysticTinker schreef:
De maten: 5" is 12,7 cm en 5,5" is 14 cm.
Ze zijn ook bij veel westernwinkels te koop in de maat 5 1/4", dat is dus 13,3 cm, dat zou dan perfect zijn.

Ze werken inderdaad ongeveer zoals de myler: de bitringen kunnen apart alle kanten op bewegen, maar het bit kan niet dubbelklappen, heeft dus geen notenkrakerwerking en is daardoor wat vriendelijker dan een gebroken bit.

Dat is mooi, want hij vind een gebroke bitje echt niet fijn lol

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:08

Myler-bitten weet ik niet zoveel van. Een pessoabit is een bit met meerdere ringen onder elkaar. Hoe lager je de teugels vastmaakt (aan de onderste ring bijvoorbeeld) hoe scherper het bit werkt omdat het dan kantelt. Het bakstuk komt aan de bovenste ring Zie ook: http://www.tackshop.nl/images/3ring-100x100.jpg

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:23

als je de teugels in de grote ring vastmaakt is het dan ook zo scher of valt het wel mee of is het misschien hetzelfde als een normaal bit

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:31

Weete je zeker dat die bitten bedoeld worden? Pessoabitten zijn bitten met meerdere ringen onder elkaar en daardoor hefboomwerking. Deze bitten zijn erg scherp.
Maar je hebt ook bitten van het merk pessoa. Die heb je in allerlei soorten. Je hebt ze in het magic system waardoor ze niet helemaal dubbel kunnen klappen en vriendelijker zijn. Ik denk dat die bedoeld worden!!!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:44

jaja maar wat is het antwoord op wat ik gevraagd heb
(niet kwaad bedoeld ofzo) ik wil dat gewoon eventjes weten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:51

De pessoa die genoemd is werkt als een gewone trens als je de teugels aan de grote ring vastmaakt. De ring eronder is iets hefboom, die daaronder nog iets meer. Dit bit is toegestaan in het B springen.
Overigens is er ook een variant met maar één ring onder en één ring boven.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:04

Als er boven de grote ring een kleine ring zit heb je bij bevestiging aan de grote ring ook een licht hefboomeffect.
Maar ik denk toch dat de TS die bitten niet bedoelt, maar de bitten van pessoa magic system, omdat het niet dubbelklappen daarvan overeenkomt met myler.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:35

dan moet ze even google'n Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:04

Nouja ik bedoelde de bitten in het algemeen, bedoelde het niet voor mijn pony Lachen

Ik weet toevallig dat 1 iemand op stal dat bit heeft en niet eens kan uitleggen waarvoor het is Clown vandaar dat ik het er even bij vroeg. Ondertussen heb ik het billy allen bitje besteld en zal ik hem morgen binnen krijgen.