redelijk goed zadel in lage prijsklasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

redelijk goed zadel in lage prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 08:21

Ik ben heel hard opzoek naar een leuk tweedehands zadel voor rond de 400 a 450. Ik wil graag een leren zadel. Ik merk dat er opzich keus genoeg is. Maar het word soms zo lastig gemaakt met dat passen. En ik wil het zadel wel heel graag kunnen passen. Dat ik me afvraag of er uberhaubt wel een een redelijke kwaliteit nieuw zadel is voor rond de 400 a 500 euro behalve kunstof. Ben niet zo weg van wintec en thorowgood.
Ik ben ook opzoek naar een dresuurzadel.

Sies

Re: redelijk goed zadel in lage prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:33

een wat ouder 2e hands zadel en dan passen bij de ruitersportzaak?
Of bijv een 2e hands rossner die heb je bijna nieuw voor dat geld.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 08:35

Dat is nog een optie. Om bij een ruitersportzaak tweedehands zadels te passen. Bij particulier vind ik het behoorlijk lastig worden om daar goede afspraken over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:42

Ik zou gaan voor een tweede handse van een A-merk. Die moet je echt kunnen vinden in die prijsklasse. Ik zou dit soort geld liever uitgeven aan een tweedehands Passier of KN dan aan een nieuwe Rossner, met alle respect.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:44

Bij een 2ehands passier zou ik ook oppassen, vaak zit er een erg smal kussen onder een oudere passier, weg ruggengraad vrijheid.
Oude KN-s zijn vaak wel goed, alleen als je die in deze prijsklasse zoekt is vaak het leer doorgesleten op het zitvlak of een ander mankementje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:49

Zep schreef:
Ik zou gaan voor een tweede handse van een A-merk. Die moet je echt kunnen vinden in die prijsklasse. Ik zou dit soort geld liever uitgeven aan een tweedehands Passier of KN dan aan een nieuwe Rossner, met alle respect.

Bij een 2ehands passier voor 400 euro kan je ervan uitgaan dat ie stervende is..
Ik zou s goed rondneuzen bij ruiterzaken in de buurt voor 2e hands zadels. Mijn Kentaur van 800 euro heb ik ingeruild bij de ruiterzaak. Daar kreeg ik 690 voor terug (vandaar dat ik twijfel bij een passier voor 400)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:05

Ik heb een KN van '95 voor E350,- gekocht (particulier) en dat is een heel gangbare prijs voor dat soort zadels. Ik heb hem opnieuw laten vullen om hem aan te laten passen aan mijn paard, maar dat is iets om met elk zadel te doen imo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:50

ik zou ook eerst een gaan kijken voor een tweedehands merkzadel

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:54

ik zou in jouw geval idd gaan voor een 2e hands merkzadel dit heb ik ook gedaan en hij bevalt nog altijd prima Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:00

Merano zadels??

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:24

Ik zou in jouw geval kijken naar een 2de hands (merk)zadel, en zijn er genoeg te vinden als je op internet zoekt, maar je kunt je zadelmaker ook vragen naar 2de hands zadels.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:26

ielsjj_ schreef:
Merano zadels??

Niet echt vergelijkbaar met de merken die hier genoemt worden

Ik heb van het weekend bij de ruitersportzaak een 2e hands ainsley gekocht voor 395, dus het is prima te doen, je moet alleen ff zoeken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:28

Ik heb mijn lemetex zadel 2e hands gekocht voor 450,- . Heb m nog wel even na laten kijken (op mijn paard) bij de zadel maker. Had m wel zelf eerst gepast maar wilde toch ook nog iemand met meer kennis in huis er naar laten kijken. Ben dus even onder de man er heen gereden en heb m even laten kijken. Lag perfect dus ik was helemaal blij.

Op de site van bijv. van reijs of divoza kan je een overzicht vinden van 2e hands zadels. In de prijsklasse die jij zoekt is er echt wel wat te vinden hoor.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:29

Ik weet niet waar ouden bosch ligt maar anders moet je eens vragen bij karl Langeraap die heeft meestal heel goede 2de hands zadels in die prijsklasse.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:29

Ik volg dit ook even. Ben ook aan het denken om tweedehands te gaan kopen in die prijsklasse en ga waarschijnlijk ook via ruitersportwinkels proberen. Of in elk geval kijken wat voor soort zadels fijn/goed zijn.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:31

Zep schreef:

Voor 400 of 500 euro heb jiij absoluut geen 2e hands passier en voor een KN?? dan moet het wel een hele oude KN/passier zijn en die zou ik niet willen hebben.

Kentaurs zijn fijne zadels en die heb je 2e hands voor die prijs en ook de Knight Riders zijn fijne zadels en nieuw 795,- dus 2e hands makkelijk te kopen voor die prijs (zijn alleen niet makkelijk te vinden 2e hands) JC heb je ook nog maar daar zijn meningen over verdeeld. Lemetex zijn ook fijne zadels en vallen ook zeker onder die prijsklasse!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:37

Ik vind lemetex een heel fijn zadel. De knight rider vind ik persoonlijk echt niet lekker zitten. Krijg er pijn in mijn kont van Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:56

ik denk in de prijsklasse ook aan bijv een 2e hands kieffer of kentaur.
JC valt in de zelfde noemer als Rossner. Een leuke middenklasser. Toch vind ik Kentaur ook een beetje in het rijtje vallen.

ikkemijik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:00

voor 400/500 euro heb je hele leuke 2e hands merkzadels. ook stubben zit rond die prijsklasse, helemaal als hij een jaartje of 6 oud is. en dan kunnen ze echt nog wel heel wat jaren mee hoor!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:01

mijn KN is uit 91.
We nieuwe vulling en nieuwe stoten enz.
Prima zadel, niks krom/scheeft/kapot slechte kussens enz.
Maar je moet geduld hebben en goed zoeken.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:31

sandr0 schreef:
Ik vind lemetex een heel fijn zadel. De knight rider vind ik persoonlijk echt niet lekker zitten. Krijg er pijn in mijn kont van Lachen

Mijn Lemetex zit met een nieuwprijs boven de 1,000 euro ik denk niet dan ze die 2e hands rond de 400,- euro verkopen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:56

Lauss schreef:
Zep schreef:

Bij een 2ehands passier voor 400 euro kan je ervan uitgaan dat ie stervende is..
Ik zou s goed rondneuzen bij ruiterzaken in de buurt voor 2e hands zadels. Mijn Kentaur van 800 euro heb ik ingeruild bij de ruiterzaak. Daar kreeg ik 690 voor terug (vandaar dat ik twijfel bij een passier voor 400)

Nou, dan heb ik of geluk of heel veel pech, heb hier een passier €300,- liggen en 1 met nog een lagere waarde en beide door meerdere zadelmakers prima verklaard. (En ze zijn nog niet eens jong ook).

Ik vind persoonlijk dat je moet gaan voor een goed oud zadel, kan je wel een adres geven van een zadelmaker met goede a-merk zadels 2e rans (zadels zijn in orde maar je moet ze niet door hem laten nakijken). Je prijsklasse is wel een lastige je zit net tussen hele mooie zadels en de iets mindere in.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:01

Ik kocht een mooi Lemetex voor 350 euro!!
En hij zat nog super ook!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:06

ik heb er iets van 1100,00 euro nog wat voor moeten betalen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:41

Het is al vaker gezegd maar ik zou inderdaad ook gaan voor een goed 2ehands zadel. Voor dat budget kun je imo geen degelijk nieuw lederen zadel kopen. Ik zou gewoon even wat ruitersportzaken afgaan en daar je wensen en budget voorleggen!