Thorowgood T4 vs T6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Thorowgood T4 vs T6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:54

Hallo,

Ik ben mij alwéér aan het orrienteren op een nieuw zadel. Na 2 Wintec zadels, een JC, Kentaur en een Excelsior heb ik mijn oog laten vallen op de Thorowgood zadels. En dan wel op de nieuwste modellen, de Griffin T4 en T6.

Wat zijn de grootste verschillen tussen deze 2 zadels? En wat zijn de ervaringen met de zadels?

De Thorowgood is hoogstwaarschijnlijk de uitkomst voor ons. Ylonja is een 5 jarige Fjordenmerrie, die erg breed wordt. De Wintec, JC en Kentaur zijn te smal geworden. De Excelsior past qua boom, maar is eigenlijk net wat te lang voor de rug.. Zelf wil ik een dressuurzadel, anders kon de Wintec Wide wel.
Thorowgood heeft erg brede bomen en dressuurmodellen.

Graag alle mogelijke ervaringen Haha!

Tatjana

_Noah_

Re: Thorowgood T4 vs T6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:14

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

bayaatje

Re: Thorowgood T4 vs T6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:17

Ik heb de thorowgood T6 dressuur voor het brede rug type. Een heel fijn zadel dat ook op mijn maatje tank fjord past. Het leuke eraan is ,dat het net als de wintec 500 zeer mooi eruit blijft zien. Ook kan je nu buiten de fish de bomen verwisellen voor een nog betere pasvorm.

De thorowgood T4 vind ik persoonlijk minder mooi, het materiaal ziet er vlugger "gebruikt " uit en bij de T6 is het een vochtig doekje eroverheen en klaar.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes saar