pariani

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

harnessmaker

pariani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:01

Wie heeft ervaring met of rijd op een zadel van Pariani?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!

groeten Patrick

Concorde

Re: pariani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:12

Ik heb met een springzadel van Pariani gereden (toen ik in Italie werkte). Vond het wel een fijn zadel, ook kwalitatief mooi en lag fijn op veel paarden. Daar zag je ze vrij veel, maar ben ze hier eigenlijk nog nooit tegengekomen.

Greet_VH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:11

heey,

ik heb er zo eentje heb het overgekookt van mijn lesgever... ik had een passier springzadel maar zat hier niet goed op mijn paardje was toen heel jong en had zo een typische rotstreek: bit vast nemen en er zo hard mogelijk van door gaan... niet meer te sturen of te stoppen. zo rende hij dan recht op de muur af om dan om het allerlaatste moment heeeel kort af te draaien... het is een halfbloed arabier dus dan weet je ook hoe wendbaar hij is :D .. met als gevolg dat ik merdere keren tegen de muur smakte... mijn toenmalige lesgever heeft toen zijn zadel op mijn paardje gelegt zodat ik dit eens kon testen.. het resultaat was dat ik VEEEEEL vaster zat en er ook veel minder af viel.. mijn zit was ook veel beter en het zadel past super op zowel mijn arabier als op mijn quarter :) ik heb het zadel dan ook meteen overgokocht! ik heb het nu zo een 4jaar en ben er super tevreden van :) ik ben trouwens opzoek naar een dressuur zadel van het zelfde merk.. ik wil gewoon geen ander mark meer... maar zoals hierboven al vermeld zijn ze hier eerder zeldzaam... en kennen er niet zo veel mensen deze zadels...
jammer eigelijk want ze zijn echt super en ze zijn ook heel licht van gewicht maar toch super van kwaliteit ;)