Oud daaleman zadel, waar de maten/cijfers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Oud daaleman zadel, waar de maten/cijfers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 18:19

Hey,

( ik heb het zadel nu niet hier naast me, dus even uit mijn hoofd gezegt: )

Het gaat over een veelzeidigheidszadel (of springen ) van zwart of heel donkerbruin leer.
Het zitvlak ( en de kussens, oftewel heel dat gedeelte ) is van geel/beige/lichtbruin leer.
De kniegedeelte ook en de wrongen van geel/beige/lichtbruin geruwd leer ( nubuck leer het dat toch ?)

Ik kan geen cijfers of maten vinden.
Wel aan beide kanten zo'n ijzeren plaatje, daaleman, voorthuizen geloof ik etc. PLaatjes zijn ovaal met een zwarte ovaal in het midden.
Ook "stempels" MEEVERENDE BOOM. tel: (en dan 3 cijfers )
DAALEMAN VOORTHUIZEN.
Het zadel heeft vastzittende stootflappen over de singelriemen.

Het zadel is verder goed, zat ontzettend onder het stof, geen schimmel, en het leer was ook geen keihard karton. Had wel een likje olie nodig, dat zit er nu één keer op. Verbaas me over de mooie staat afgezien van de gebruikssporen.
Kussen zijn wel aan de harde kant, maargoed dat heb je met oude zadels, zal grondig nagekeken en waarsch. opgevuld moeten worden.

Verder kan ik geen jaartal en maten vinden.

Moet toch ergens staan? Of zijn er hele oude zadels zonder die maten gedrukt in het leer?

Nouvel

Re: Oud daaleman zadel, waar de maten/cijfers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:13

ik lees even mee, heb ook een oudere Daaleman waar ik nergens iets in kan vinden...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:04

Voorthuizen is al wel een tijdje geleden.. zadel zal dus idd behoorlijk oud zijn Knipoog
Ik zou ze gewoon even bellen, misschien kunnen ze je helpen. Maar zo ver ik weet heeft Daaleman geen serienummers oid.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:16

zal vd week eens een foto maken.

Het zadel is dus meer dan 10 jaar oud?
Zou je 'm echt niet geven.

Ook vaag van dat 3cijferige telefoonnummer. Laaanng geleden!

Als dit zadel rond de 30 jaar oud is dan zakt mijn broek af.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:24

Een zadel kan zo 30 jaar zijn hoor, als het goed onderhouden is zie je dat verschil er vaak niet meer vanaf Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:26

Ja dat zal best!

Goed onderhouden dat weet ik niet, de laatste jaren iig niet haha!

30 jaar is wel lang hoor.. zonder gescheurd leer/ vernieuwing van de zweetbladen enzo. Zie vaak dat zweetbladen afscheuren enzo.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:38

Daaleman zadels gaan een eeuwigheid mee, alleen als je eens een keer wat anders wilt ga je wat nieuws kopen.
De zitting kan je gemakkelijk opmeten vanaf de voorkant van de kamer midden over de zitting naar achteren meetlint strak trekken en dan tot midden van de lepel.
Boommaat kan je ruw schatten door een platte vuist in de kamer aan de voorkant te doen, kunnen er tot maximaal 2 vingers naast dan zit je op een medium kamer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:53

Weet inmiddels dat het zadel minstends 25/30 jaar oud is.
Of het zadel richting de 40/50 gaat dat weet ik niet, daar ga ik daaleman voor bellen.

Hij is van de schoonvader van de eigenaresse geweest. Eigenaresse is zelf nu in de 50. Met 55 jaar stopte haar schoonvader ermee en kreeg zij het zadel waar haar schoonvader ooit o zo trots mee aankwam tientallen jaren geleden toen hij het zadel kocht. "ik heb een echte op maat gemaakte daaleman! "

Voor de eventuele verkoop is dit zadel toch niet geschikt?
Het zadel ziet eruit alsof het 5 jaar oud is, afgezien van het feit dat zadels 20/30 jaar geleden er toen heel anders uitzagen kwa boom en kussens.
Wie zou er nou een 30 jaar oud springzadel willen?