Kieffer Phrys(s)o?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Kieffer Phrys(s)o?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:33

Hoi Hoi,
Ik heb een E-pony die in mei 4 jaar word. Ik heb er een leren dressuurzadel bijgekregen. Het is een Kieffer. Bij de singel staat er met gele letter Phrys(s)o. Denk dus dat het een kieffer pshrys(s)o is. Is dit zadel speciaal voor friezen of kan dat dus ook voor andere paarden? Hoorde namelijk van iemand dat die zadels juist voor paarden zijn die wat breder zijn, terwijl mijn e-pony juist nog erg smal is en spieren moet kweken. Toch ligt het zadel volgens mij wel goed...
Ik vroeg me af of jullie hier meer van wisten.
Alvast bedankt.

(Ik heb de 2e s tussen haakjes gezet omdat ik niet meer weet of het er met 1 of 2 s-en staat)

lucille

Re: Kieffer Phrys(s)o?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:39

ik heb ook een kieffer phryso ( superzadel !) maar die is idd voor paarden met een brede rug.( bv fries , fjord enz, kwpn er met brede rug)Maar er moet wel kieffer onder het zadelblad staan en op evt. koperen plaatje achter op zadel. Want je hebt dacht ik ook een merk dat phriso heet.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:10

Zadel in kwestie is in eerste instantie voor een paard gekocht waarop het vorige zadel niet meer goed lag ivm het krijgen van spieren. Is dus inderdaad gekocht omdat er een wat breder zadel nodig was (andere zadel was te smal geworden). Maar het heeft inderdaad wel altijd goed op Rimrock gelegen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:04

Het is ook maar net een model, net als de Kieffer lustiano. En vaak meer geschikt voor wat breder, korter gebouwde paarden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:14

Karoliefje_ schreef:
Het is ook maar net een model, net als de Kieffer lustiano. En vaak meer geschikt voor wat breder, korter gebouwde paarden.

Reminds me. Esther, is het niet gewoon een Kieffer Lusitano. Dat is namelijk wel wat ik me ervan herinner.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 14:15

bedankt voor alle reacties.
@ Ilzjuh: het is een Kieffer Phrsyso zeker, heb het nagekeken Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:56

Oke, vreemd. Omdat ik toch voor 99% zeker wist dat er Lusitano op het zadel zelf (onder het zweetblad) stond. Maar als het op het bonnetje staat zal het wel zo zijn. Knipoog