Ervaringen Thorowgood, ik ben overtuigd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Ervaringen Thorowgood, ik ben overtuigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 12:06

Stad en land afgezocht naar een goed passend veelzijdigheidszadel voor mijn paard naast mijn Daaleman op maat gemaakte dressuurzadel (lees:verwend met een superzadel).
Voor buitenritjes en een sprongetje af en toe zocht ik een veelzijdigheidszadel. Allerlei zadels gepast en geprobeerd, van Stubben tot Pagony. Dus allerlei zadels van verschillende kwaliteit en prijsklasse gepast. Niets pastte goed of zat lekker, om moedeloos van te worden. Zelf heb (had) ik iets tegen kunststof zadels, vraag me niet waarom. Mijn mening werd versterkt door een ontzettend slecht liggend Norton kunststof zadel. Tot ik tegen een Thorowgood aan liep. Mooi zadel om te zien, sterk kunststof met een zachtere toplaag. Boom was goede maat dus maar eens proberen dan. En tot mijn grote verbazing pastte het perfect! Nu nog rijden en tot mijn nog grotere verbazing zit het als een huis en na het rijden lag hij nog perfect. Hij zal wel niet zo lang mooi blijven als mijn Daaleman, maar met 10 jaar garantie op de boom en 3 jaar garantie op de rest van het zadel kan ik wel een poosje vooruit. Ik ben in ieder geval overtuigd. Wie heeft er nog meer ervaringen met Thorowgood? Ben benieuwd.

haffiem

Re: Ervaringen Thorowgood, ik ben overtuigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:54

Ik heb na lang moeten zoeken naar een passend zadel op mijn haflinger ook een thorowgood dressuurzadel. Ik heb het nieuwste model, dus met verstelbare boom en ik kan het zadel verstellen met fisches. Ik ben ook overtuigd. Fijn zadel, fijne zit, makkelijk schoon te houden, blijven mooi etc.

Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:29

Ik heb een Thorowgood, maar ben dus niet tevreden.
Het zadel schuift alle kanten op (ik heb er na een paar rare bokken zelfs al aan de zijkant langsgehangen), ik vind het voor mij in ieder geval veel te vlak (m.a.w. de steun ontbreekt). Het ligt gewoon niet mooi en het zit niet fijn.
Het schoonmaken is wel een pluspunt.
Maar ik ben in ieder geval blij voor jou dat je een fijn zadel gevonden hebt!! OK dan!

Merrie_Lass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:31

Ik heb ook een thorowgoog zadel... ook en verstelbare boom! Ben hier ook HEEL tevreden van !

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:20

mijn vorige verzorgpaard heeft er een.
Hij past haar super, maar voor mijzelf heb ik t maar voor lief genomen onder het motto "het past haar goed, en dat is belangrijk"
Maar ik kreeg er echt een houten kont van, mn houding werd er bagger slecht van en ik had niks die kniewrongen, mijn knieen vlogen er steeds overheen. En ik daarvoor nooit kwaliteits zadels gehad, maar die zaten allemaal wel lekkerder voor mij dan die Torrowgood.
Met buitenritten had ik er dan ook altijd een gelkussentje eroverheen.
Ook waren mijn gloednieuwe leren laarzen niet bepaald blij met het zadel, leer en kunstof gaan namelijk niet bepaald samen, dus ik heb nu aan de binnenkant van mn laarzen flinke slijtage plekken die ik na 1 of 2 maand al had door dat zadel
Maar wel heerlijk lichtgewicht en super makkelijk in onderhoud