Stad en land afgezocht naar een goed passend veelzijdigheidszadel voor mijn paard naast mijn Daaleman op maat gemaakte dressuurzadel (lees:verwend met een superzadel).
Voor buitenritjes en een sprongetje af en toe zocht ik een veelzijdigheidszadel. Allerlei zadels gepast en geprobeerd, van Stubben tot Pagony. Dus allerlei zadels van verschillende kwaliteit en prijsklasse gepast. Niets pastte goed of zat lekker, om moedeloos van te worden. Zelf heb (had) ik iets tegen kunststof zadels, vraag me niet waarom. Mijn mening werd versterkt door een ontzettend slecht liggend Norton kunststof zadel. Tot ik tegen een Thorowgood aan liep. Mooi zadel om te zien, sterk kunststof met een zachtere toplaag. Boom was goede maat dus maar eens proberen dan. En tot mijn grote verbazing pastte het perfect! Nu nog rijden en tot mijn nog grotere verbazing zit het als een huis en na het rijden lag hij nog perfect. Hij zal wel niet zo lang mooi blijven als mijn Daaleman, maar met 10 jaar garantie op de boom en 3 jaar garantie op de rest van het zadel kan ik wel een poosje vooruit. Ik ben in ieder geval overtuigd. Wie heeft er nog meer ervaringen met Thorowgood? Ben benieuwd.