Ik heb er al jaren eentje van USG en daar ben ik heel tevreden over. De mijne was eerst ook te lang aan de achterkant, waardoor hij steeds tegen het zadel aandrukte. Dat was natuurlijk niet fijn, daarom hebben we zelf gewoon een klein stukje van het ruggedeelte afgehaald.
Ik heb hem bij Divoza gekocht en daar werd ik heel goed geholpen. Ze lieten me ook even op een zadel zitten daar om te kijken hoe dat voelde, ze letten goed of hij goed paste (hij moet ook ?? vingers onder je borstbeen zitten) en vertelden me ook dat je 'm goed strak moet doen, omdat hij anders niet goed werkt als je valt. Had iets met lucht ertussen te maken of zo.
Die van mij was in het begin ook wat stijf, maar na een tijdje valt dat wel mee. Ik heb geen eigen paard en rijd er gewoon mee op de manege, maar ik doe 'm uit automatisme op elk paard aan, of het nou een wat moeilijker paard is of het braafste paard van stal. Ik voel 'm helemaal niet met rijden
. Het enige nadeel eraan is dat het in de zomer wel warm kan zijn, maar ja. Liever een beetje meer zweten dan een blessure die voorkomen had kunnen worden met een bodyprotector.
Dat overmoedig worden heb ik nooit last van gehad. Ik heb 'm aangeschaft na een lelijke val en ik voelde me inderdaad wel weer wat zekerder, maar overmoedig ben ik nooit geworden. Ik heb me altijd wel gerealiseerd dat je nog steeds je nek kunt breken met een bodyprotector
Je moet trouwens ook even opletten welke categorie je kiest. Er zijn verschillende categorieën; varierend van heel veel bescherming tot niet veel bescherming. Veel succes met het kiezen en alvast veel plezier ermee
!