Maar ik vroeg het me af. En waarmee rijden jullie? (of natuurlijk met niks dat kan ook) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar ik vroeg het me af. En waarmee rijden jullie? (of natuurlijk met niks dat kan ook)
Zelf rijd ik ook met niks.
. Misschien als ie ooit kapot gaat dat ik dan iets anders koop, maar voorlopig houd ik het zo. Bij een bontje hoor ik vaak dat het niet goed is voor de ligging van het zadel. Maakt het allemaal krapper. crossmonster schreef:geen van beide.
advies van een goed zadelmaker zal altijd zijn dat een zadel beter past zonder rommel ertussen. zo niet, dan past je zadel niet goed op je paard en een onderlegger zal dat heus niet veranderen.
nu ben ik vooral tegen die dikke bontjes.
een gelpad , mits je die goed in de kamer trekt, kan op zich niet zo heel veel kwaad. maar niet nodig --- niet doen !
Henrieke schreef:maar nu is er nog geen duidelijk antwoord op de vraag van de TS, wat is nou beter voor een paard, nou laten we nu dan zeggen, met een zadel dat niet goed past. Een gelpad of bontje?
misz_tashaa schreef:Je hebt ook schapenbontjes met gel voering.. misschien is dat iets als je niet kan kiezen!

Henrieke schreef:maar nu is er nog geen duidelijk antwoord op de vraag van de TS, wat is nou beter voor een paard, nou laten we nu dan zeggen, met een zadel dat niet goed past. Een gelpad of bontje?
stef schreef:Henrieke schreef:maar nu is er nog geen duidelijk antwoord op de vraag van de TS, wat is nou beter voor een paard, nou laten we nu dan zeggen, met een zadel dat niet goed past. Een gelpad of bontje?
wat dacht je van: Een passend zadel....
Een niet passend zadel maak je niet wel passend door er van alles onder te gooien
ikkemijik schreef:ik ga ook voor geen van beide, alleen bij paarden met een extreem gevoelige rug kan een bontje prima helpen... maar dan wel een met ruggengraat uitsparing en zonder dekje eronder...
een bontje of geldpad maakt je zadel alleen maar smaller, dan gaat het juist knijpen bij de schoft