Ik heb hier al heel veel gelezen over de sloftteugel.
En ik heb het niet voor hulpteugels ...ik rijd altijd zonder.
Nu is het zo dat ik mijn merrie niet altijd nageefelijk heb. Ze is heel stressgevoelig & kijkerig. Ontspannen is dus moeilijk.
Toch had ik hier geen problemen mee.
Nu zei mijn instructrice vandaag opeens of ik niet met een sloft zou gaan rijden ...
Ik wist niet goed wat antwoorden ...en trok gewoon mijn schouders op.
Ik heb hier op bokt nog niet veel positieve dingen over de sloft gelezen. Wel dat je als je ermee kunt omgaan best wel soms mee kunt rijden ...
Even later in de les had mijn merrie andere paarden in de verte (wandelweg) opgemerkt & liep ze dus met haar hoofd in de lucht. En toen is mijn instructrice de sloft-teugel gaan halen & heeft ze die aangedaan.
Ik heb er zo'n 20 min. mee gereden & de sloft hing nog losjes maar ik vond dit niet fijn ...zowel voor mijn paard niet als voor mij ...
Ik wil mijn paard niet 'aan de teugel rijden', ik wil mijn paard nageefelijk rijden.
Maar mijn instructrice zat de hele tijd te zeggen 'wauw, zo moet ze lopen hé', 'zo loopt ze goed'.
Ze zei dat ik er niet moet blijven mee rijden ...dat ik met de sloftteugel mijn merrie aan de teugel leer lopen & dat ze zo haar rug leert gebruiken ...
Maar ik vind dat dit op dwang lijkt ...
Volgens mij kan ik haar wel op andere, paardvriendelijkere manieren nageefelijk rijden ...
Maar ja ik zit een beetje in een dilemma ...ik hoor graag jullie meningen & tips mag ook altijd !

Edit: veel spellingsfouten ...