ik word er niet goed van......zadels HELP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

ik word er niet goed van......zadels HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:59

pfoe zo onderhand word ik er echt niet goed van......een passend zadel vinden voor quira en mij...

komende week komt de zadelmaker als het goed is maar toch wil ik jullie hier op bokt om advies vragen wat merken betreft.

hieronder volgt mijn probleem:

Quira is een nog jonge merensmerrie die iets op de voorhand gebouwd is. momenteel rijd ik haar met een stubben scandica 32 kamer die toch wat aan de smalle kant begint te worden, er moet dus een breder zadel komen. Nu heb ik al diverse zadels geleend van kennissen om te proberen maar nu komt het: veel zadels zijn voor mij gewoon te groot, ik ben 1.65 en heb de lengte nu niet echt in mijn benen zitten maar in mijn rug, daarbij heb ik voor het goeie ook wat kilo's te veel en dus dikke bovenbenen, hierdoor zijn de volgende zadels die ik geprobeerd heb voor mijzelf gewoon te veel zadel zeg maar. Ik heb geprobeerd:
-solibel athene, zadel was voor mij te groot, voor quira te lang
- knightrider colonel: voor mij nu beter bekend als nightmare...........zadel waar ga je met dat meisje heen....
- kn syphonie: superzadel maar tweedehands niet te krijgen in wijde kamer geloof ik......
- wintec: ligt als een ouwe krant
- kentaur fit 3: kiepeld voorover terwijl fit 2 weer te smal is.....

pfoe beste opsomming maar ik wil gewoon graag een goed zadel voor haar en mij en om het de zadelmaker makkelijker te maken ben ik heel benieuwd wat jullie op de paarden hebben liggen, dus mensen als je dit probleem bekend voorkomt?????HELPHELP

LovesHerPony

Re: ik word er niet goed van......zadels HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:05

Ik heb zelf een passier en ik kan zeggen dat ik toch wel wat bovenbeen heb. Zitten heerlijk. (Ik weet de modellen zo niet)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:44

is het niet mogelijk om de boom van de scandica breder te laten maken? als jij er fijn in kan zitten en hij verder goed ligt is dat misschien een optie.

of de stubben maestoso, die zit ook super lekker, ook met kortere pootjes Haha!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:45

de scandica heeft al een minimale vulling dus zal eerder een 33/34 kamer hebben inmiddels.......