gevoelig bij de singel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

gevoelig bij de singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:38

mijn paard heeft last van de singel.
bij het borstelen reageert ze sjaggie als ik haar bij de plaats van de singel onder de buik borstel. en met aansingelen is ze dus ook niet zo blij.

wat zijn de middelen (voor de singel) om dit voor haar wat aangenamer te maken.
ik zat te denken aan een bontje maar ben bang dat ik dan niet strak genoeg kan aansingelen, of valt dat mee

Lenneke_

Re: gevoelig bij de singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:48

Je zou idd een bontje kunnen proberen. Dat geeft geen problemen met aansingelen hoor.
Of een keer ander materiaal proberen of met elastiek.

Was je de singel wel eens met wasmiddel? Anouar kreeg van de zomer ook opeens allemaal gevoelige plekken van de singel. Wat bleek, ik had de singel gewassen met persil en daar kon hij dus niet tegen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:54

nej nooit gewassen. ik heb dit zadel ook nog niet zo lang
ik ben over gegeaan van een vz naar dr zadel en heb nu een leren singel voorheen gel, alleen toen reageerde ze zowiezo niet blij omdat dat het zadel was voor het zadel mak maken en die paste achteraf toch niet helemaal goed. dus dat was wel logisch dat ze dat niet zo leuk vond.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:56

Dan kan het ook zijn dat ze gewoon een negatieve ervaring heeft met zadels en aansingelen. De aanleiding is weg, maar het is aangeleerd gedrag geworden.

Je kan zowiezo een bontje proberen