Stubben Maestoso (Deluxe)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Stubben Maestoso (Deluxe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 11:27

Wie heeft er ervaring met de Stubben Maestoso (Deluxe) ?
-Hoe is de zit?
-Hoe is de kniewrong?
-Hoe is de pasvorm?
-Heeft het zadel een hoge kamer?
-Hoe is de kwaliteit van het leer en de vulling?

Alvast bedankt voor de informatie.
Misschien heb je ook een foto van je (eigen) zadel? Lachen

Ezmee

Re: Stubben Maestoso (Deluxe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:35

niemand Verward

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:04

PM WowAmigo eens. Lachen
Zij heeft als ik het goed heb een Stubben Maestoso dressuurzadel. Ik heb hierop ook wel eens gereden. Maar ik vind stubbenzadels over het algemeen te hard.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:34

Ik heb de mijn zadel denk ik nu 2 maanden, dus over kwaliteit is nog weinig te zeggen.
-Hoe is de zit? Niet te diep, geen opgesloten gevoel
-Hoe is de kniewrong? Niet veel kniewrong, in het begin er wennen, wil nu niet meer anders.
-Hoe is de pasvorm? Ligt heel erg aan je paard. De passier lag net iets beter, maar de prijs is ook hoger.
-Heeft het zadel een hoge kamer? Ja, kan een nadeel zijn. Met rijden had ik in het begin nog wel eens een botsing met de voorkant.

Ik zou het gewoon eens een paar keer uitproberen.

Foto's van het zadel, kleur is heel donkerbruin.
Afbeelding
Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:20

Afbeelding

Ik heb dit zadel nu bijna 3 jaar vind hem erg fijn zitten niet hard mijn andere Stubben zit een stuk harder. Kwaliteit is super zadel ziet er nog uit als nieuw. Pasvorm is goed gezien eht feit dat dit zadel aangepast is op dit paard. Kniewrongen heb ik iets groter laten maken, ik vind het een heerlijk zadel en dus echt eenaanrader.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:29

Ik heb het zadel bijna 2 jaar. Gebruik het intensief. Ik heb de wrongen laten verkleinen. En achter bij de kuit heb ik er eentje extra laten plaatsen.
Het zadel heeft een vrij diepe, maar geen dwingende zit. Het is het eerste dressuurzadel dat ik tegengekomen ben waarmee je ook goed kunt springen. Op dit moment past m'n springzadel niet op mijn paard, dus dit is wel belangrijk, want nu kan ik toch goed springen.
De zweetbladen zijn vrij lang vind ik. De zit is erg zacht voor een stubben. Zadel ziet er nog als nieuw uit. Ik heb de bruin-zwarte uitvoering.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 08:13

Ik heb ook de maestoso, was erg wennen, maar is een erg mooi zadel, alleen de kniewrong mocht wat meer..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:00

Mariekexzita schreef:
Ik heb ook de maestoso, was erg wennen, maar is een erg mooi zadel, alleen de kniewrong mocht wat meer..

Dat kun je laten veranderen door een goede zadelmaker, ik heb er ook een dikkere wrong op laten zetten Knipoog

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:12

Ezmee schreef:
Wie heeft er ervaring met de Stubben Maestoso (Deluxe) ?
-Hoe is de zit?
-Hoe is de kniewrong?
-Hoe is de pasvorm?
-Heeft het zadel een hoge kamer?
-Hoe is de kwaliteit van het leer en de vulling?

Alvast bedankt voor de informatie.
Misschien heb je ook een foto van je (eigen) zadel? Lachen

Hey..
ik heb net twee maestoso gekocht.(voor twee totaal verschillende paarden)\
-zit is diep (nou jah stubben diep) dat houd in goede steun maar absoluut niet dwingend
-Ik heb twee verschillende wrongen.. één orginele die legt het been iets terug.. maar is niet heel dik en daardoor ook weer niet dwingend.. De andere is een korte iets dikkere wrong en achter een kleine.. welke ook weer voldoende steun geven..maar absoluut neit dwingend zijn!
- Ik heb na 4 jaar kloten met zadels, nu voor het eerst twee zadels die SUPER liggen op beide paarden. (ééntje is heel opwaartsgebouwd, hoogeschof en korte in de rug.. ) en de andere is nog heel jong.kort en heel rond met eigenlijk helemaal geen schof!!..
- Zadel heeft idd een hoge kamer.. waardoor heel geod geschikt voor een hogeschoft..maar geeft mijn andere jonge paard juist lekker veel schoudervrijheid
- Stubben is gewoon hele goede kwaliteit.. ik ben niet z'n poetser..en heb mijn hoofstel en springzadel al wel 10 jaar en zien er echt nog als nieuw (beetje )gebruikt uit!!..en deze tweede hands zadels.. OOK.. stubben is gewoon één van de betere merken en leveren over het algemeen super kwaliteit.
- Ik ben heel erg blij met de zadels.. ik heb één bruin/zwarte en een zwarte..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:22

Ik heb ook een maestoso ruim drie maanden geleden nieuw gekocht. Hij bevalt mij erg goed, ik zit er goed in en het leer is van goede kwaliteit. De zadel ondersteunt je zit, maar dwingt je niet in een bepaalde positie. De kniewrongen zijn dan ook niet erg dik.
Over ligging kan ik niet veel zeggen omdat hij helemaal aangepast is aan mijn paard, waardoor hij nu goed ligt op de rug.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:26

Ik heb ook de maestoso. Erg fijn zadel. Goede pasvorm, dit ligt ook erg aan je zadelmaker.
Leer kwaliteit is goed.
Je kunt het beste een keer passen en proberen.
Iedereen vindt iets anders beter.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:40

oh, dan ga ik dat zeker doen, de kwaliteit is idd echt super!! dus alleen die kniewrong, maar ik ga morgen naar de zadelmaker om dat te laten veranderen..