comfort beugels, ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

comfort beugels, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:25

Ik heb geen idee of ik dit nu op de juiste plaats zet maar anders merk ik het wel.
Ik vroeg me af of er hier veel mensen zijn die de comfort beugels (van barefoot?) hebben geprobeert, en meer nog; wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik begin de laatste tijd steeds meer te merken dat ik last krijg van mijn voeten en enkels met het rijden, en ik vroeg me af of dit een oplossing zou zijn.
wie?

Berdien

Re: comfort beugels, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:53

PP -> HAR

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:13

ik heb ze ook gehad en vond ze niet fijn. Door dat kantel mechanisme en en de beugel van glad metaal is had ik erg veel moeite de beugels goed aan te houden. Heb er flink vaak blauwe plekken van gehad.. Komt bij dat ze ook neg erg piepten Nagelbijten / Gniffelen Verder last van voeten en enkels had ik niet (alleen dus door tegen die grote draai knobbel aan te schieten steeds )

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:16

Ik vond ze echt super, tot er een doormidden brak. De ophanghaak is er finaal afgebroken. Voor de rest heb ik er altijd heerlijk mee gereden. Als je ze niet aan kunt houden, moet je ze een stukje korter maken, dat rijd een stuk beter. Ik rijd met de comfort beugels drie gaten korter dan met normale.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:35

Jij bedoelt deze : ?
Afbeelding
Bron : http://www.boomloosrijden.nl/Barefoot%20SHOP.htm (op driekwart van de pagina)

Die ken ik niet. Maar gezien je vraag, wil ik wel mijn ervaring delen met Gaston Mercier stijgbeugels.
Linkje : http://www.greendistance.nl/index.php?id=62
Foto : http://www.greendistance.nl/data/Image/ ... 0265(244px).jpg

Geweldige beugels! Ik heb zelf ook fiks problemen met mijn knieën en enkels, en heb veel beugels geprobeerd. Waaronder Flexrides, EZ-rides, en voor m'n WN-zadel : Side Steps. Maar sinds ik deze beugels aan m'n dressuurzadel heb Lovers Kan ik weer gewoon echt lekker lang doorrijden op tempo zonder pijn. Voordeel van deze Gaston Mercier, is dat ze je bij Green Distance ook eerst kan uitproberen voor een weekje ofzo Ja Kan je kijken of het wat voor je is, zonder dat je ze gelijk moet kopen.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:44

Ik heb ze ook en vind ze 3 x niks! Dat schanieren werkt niet zo prettig als je zou verwachten. Ze zijn erg zwaar en de kwaliteit is inderdaad zo dat je elke moment kan verwachten dat er een doormidden breekt. Ik zou eerder voor een flexiride of iets dergelijks gaan.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:32

Ik vond ze ook niet super, en idd erg zwaar. Dat scharnieren dacht ik ook dat dat heel prettig zou zijn, maar viel erg tegen.
Ik heb nu endurance beugels, harstikke fijn, goede kwaliteit. Breed voetbed, met veel steun, er zit ook een stukje schuimrubber tussen (of zoiets dergelijks) waardoor het een beetje schokdemping geeft. (hoe leg ik dit uit? Clown )