Ik heb een grote arabier van 1.60m (zie profiel). Ik rijd hem nu al een hele tijd op een K&K bit van 21 mm omdat ik dacht dat dit het zachtste was.
Nu heeft hij periodes dat hij vrij goed in de aanleuning loopt, maar hij heeft ook heel vaak dat hij veel te hoog loopt met zijn hoofd.
Tuurlijk heeft dit ook met het rijden te maken en niet alleen met het bit maar het rijden gaat verder heel goed en ontspannen dus ik heb toch het idee dat er iets niet helemaal lekker zit, want wat hij ook vaak doet is pullen.
Nu hoorde ik dat een dik bit niet zachter hoeft te zijn als je paard weinig ruimte heeft in zijn mond. Dus ik dacht dat dit misschien het probleem is.
Dus nu zat ik te denken aan een dunnere K&K of een K&K Dynamic of eventueel een Myler. Maar de myler vind ik dan weer erg dun, maar de K&K Dynamic is ook maar 14 mm...
Nu vroeg ik me af of dat dan niet té dun is aangezien hij gewend is aan 21 mm.
Hebben jullie misschien tips hierover? Want deze bitten zijn een beetje te duur om allemaal te proberen...En hoe kan je zien dat een bit echt te dik is? Hij kan wel gewoon zn mond dicht doen alleen zn mondhoeken staan een beetje open...