Help GROOT PROBLEEM i.v.m. Enquette

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vindt u van het gebruik van eender welke hulpteugels?

a) Ik vind het schandalig marteltuig en zou het nooit gebruiken
Geen stemmen
b)Ik vindt het af en toe wel is handig om te gebruiken.
15 (100%)
c)Ik gebruik het regelmatig en je vindt er altijd wel 1 in mijn zadelkamer
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 15

ishan_x

Help GROOT PROBLEEM i.v.m. Enquette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:08

Beste iedereen,

Ik ben kelly delen en ik zit in mijn zesde jaar dierenverzorgingstechnieken. Aangezien dit mijn laatste jaar is, ben ik dus volop bezig met mijn eindwerk en hier had ik jullie hulp voor nodig.

Mijn onderwerp handelt namelijk over Klassieke rijkunst en hoe je deze kunt bekomen via alternatieve training. Maar dat is eigenlijk niet echt van belang.Ik had graag voor mijn gip een enquette gehouden, om enkele statistieken te kunnen tonen aan mijn jury, die mij op het einde van het jaar gaat beoordelen.

Daarom stel ik dus deze vraag aan jullie, in de hoop dat ik verschilende reacties kan krijgen om een geslaagde enquette te kunnen afgeven.

Wat vindt u van het gebruik van eender welke hulpteugels?

a) ik vind het schandalig marteltuig, dat ik nooit zou gebruiken.

b) ik vindt het af en toe wel is handig om te gebruiken.

c) Ik gebruik het regelmatig en je vindt er altijd wel 1 in mijn zadelkamer

laat maar iets wete, ik hoop op vele reacties en ik zal waarschijnlijk mijn topic nog eens ergens anders moeten plaatsen, om vele reacties te verkrijgen. Ah ja niemand wordt verkeerd bekeken voor zijn of haar anwoord hoor, je mag als je wil ook altijd erbij zetten waarom je a,b,c kiest.

Alvast hartelijk bedankt
groetjes kelly

Margreet

Re: Help GROOT PROBLEEM i.v.m. Enquette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:23

Succes met je onderzoek, maar ik zou je spelling nog even checken, komt wat professioneler over Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:28

En ook de vraag BTW, als gesloten vraag issie gewoon ronduit slecht. Ik kan er een heel methodologisch betoog tegenaan gooien maar het komt erop neer dat mijn optie (en die van véle anderen) er niet tussen zit. De opties zijn veel te zwart wit, sommige mensen hebben ze gewoon niet nodig, er zijn volgens mij maar weinig mensen die zo extreem negatief denken over een hulpteugel.

Ik zou nog eens even goed kijken naar de richtlijnen voor het opstellen van enquête vragen en die vergelijken met jou vraag, daar wordt uiteindelijk je werk ook betrouwbaarder en beter van.

Succes!

[om je een stukje op weg te helpen, optie C sluit niet aan bij je vraagstelling, je vraagt namelijk wat iemand ervan VIND (en niet of iemand ze daadwerkelijk gebruikt), verder hoef je als je geen hulpteugels gebruikt, ze niet direct martelwerktuigen te vinden. Maar ook hier, maak onderscheid tussen iemands gebruik en iemands mening, beter splits je je vraag op in meerdere vragen om zo alle aspecten uit je vraag (bv mening over, gebruik, uitzonderingen, etc) op een geldige manier te kunnen beantwoorden. Dus meer nuance en 1 vraag per onderwerp (je lijkt nu veel te veel in een vraag te willen proppen)... Maar goed, ga ervan uit dat jullie hier wel iets van gehad hebben op school.. of?]
Laatst bijgewerkt door Duncan op 01-02-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:30

Heb gekozen voor optie B.

Vind hulpteugels met longeren sowieso prettig (pessoa). Met rijden gebruik ik zelden een hulpteugel.

Vind wel dat als je een hulpteugel gebruikt dat moet weten hoe je deze gebruikt. Bij verkeerd gebruik van sommige hulpteugels schaadt het meer dan dat het baat.

Succes met je onderzoek. Sluit me qua vraagstelling aan bij Duncan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:33

Ik heb gekozen voor B, al gebruik ik zelf eigenlijk nooit hulpteugels. Verder sluit ik me aan bij bovenstaande post, op zich heb ik weinig bezwaar tegen hulpteugels, als ze maar op de goede manier worden gebruikt. En daarmee bedoel ik dus niet een paard helemaal opknuppen aan de bijzets bij het longeren, of een paard over de kop trekken met een slof... Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:34

Ik ben het met Margreet en Duncan eens, qua vraagstelling en je spelling. Ik zou je graag willen helpen, maar er zit gewoon geen antwoord bij wat bij mij aansluit. Ik gebruik het liefst gewoon geen hulpteugel, omdat ik vind dat je iets niet moet oplossen met een hulpteugel (probleem ligt vaak 99% bij de ruiter, niet bij het paard). Het is níet zo dat ik het een martelwerktuig vind... een beetje overdreven negatief als je het mij vraagt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:34

ik heb ook gekozen voor optie B
vind inderdaad met logeren de pessoa prettig in gebruikt
gebruik met rijden geen hulpteugel

en zoals nelleke al zegt een hulpteugel kan, maar moet wel goed gebruikt worden
als hulp maar niet als afdwingmateriaal

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:35

Ook mijn antwoord staat er niet tussen. Ik ben van mening dat je een paard rijdt zonder al te veel hulpmiddelen. Zelf heb ik geen hulpteugels en tijdens mijn baan als instructrice heb ik alle hulpteugels (definitief) verbannen naar de zadelkamer. Wel denk ik dat een matingaal (maar ook enkele andere hulpteugels), mits goed gebruikt nog weleens uitkomen. Ik roep dus niet, dat hulpteugels marteltuig is, maar wel dat ik het gebruik niet stimuleer, sterker nog vaak afraad. Dit heeft niet alleen te maken met het feit dat een ruiter zonder moet kunnen, maar ook met het feit dat veel mensen hulpteugels niet correct gebruiken en zo hun paard 'in puin' rijden.

Ik zou de antwoorden iets 'minder scherp' formuleren en meerdere opties bieden. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:38

Op Bokt is het de bedoeling dat je eerst 25 zinvolle posts hebt voor je een enquête mag plaatsen. Afhankelijk van de inhoud / de opzet van de enquête willen wij hier wel eens vanaf wijken als blijkt dat het een meerwaarde voor de bokkers heeft. Gezien de erg onduidelijke vraagstelling, komt hier een slotje.