En ook de vraag BTW, als gesloten vraag issie gewoon ronduit slecht. Ik kan er een heel methodologisch betoog tegenaan gooien maar het komt erop neer dat mijn optie (en die van véle anderen) er niet tussen zit. De opties zijn veel te zwart wit, sommige mensen hebben ze gewoon niet nodig, er zijn volgens mij maar weinig mensen die zo extreem negatief denken over een hulpteugel.
Ik zou nog eens even goed kijken naar de richtlijnen voor het opstellen van enquête vragen en die vergelijken met jou vraag, daar wordt uiteindelijk je werk ook betrouwbaarder en beter van.
Succes!
[om je een stukje op weg te helpen, optie C sluit niet aan bij je vraagstelling, je vraagt namelijk wat iemand ervan VIND (en niet of iemand ze daadwerkelijk gebruikt), verder hoef je als je geen hulpteugels gebruikt, ze niet direct martelwerktuigen te vinden. Maar ook hier, maak onderscheid tussen iemands gebruik en iemands mening, beter splits je je vraag op in meerdere vragen om zo alle aspecten uit je vraag (bv mening over, gebruik, uitzonderingen, etc) op een geldige manier te kunnen beantwoorden. Dus meer nuance en 1 vraag per onderwerp (je lijkt nu veel te veel in een vraag te willen proppen)... Maar goed, ga ervan uit dat jullie hier wel iets van gehad hebben op school.. of?]
Laatst bijgewerkt door Duncan op 01-02-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt