Zadel voor ruiter passend.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XChrisjeX

Zadel voor ruiter passend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 11:56

Ik heb een merrie met een hele moeilijke rug, ze is rond, kort en heeft haast geen schoft.
Nu heb ik na de Isabelle Werth(WINTEC) de Bates geprobeerd. Dit zadel ligt stabieler op haar rug en wippert niet. Ze is zo breed dat ik de rode boom erin heb zitten, nu is het zadel voor Ponitha passend en dat vind ik het belangrijkste!

Mijn vraag is hoe vinden jullie mij in het zadel passen? Het is een 18 inch(na mijn idee wel een kleine) Ik schuif er niet in, maar meestal heb ik met een 18 inch dat de zweetbladen te lang zijn.
Wat vinden jullie?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XChrisjeX op 01-02-08 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fredt

Re: Zadel voor ruiter passend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:00

De inchmaat ziet er wel goed uit. Je kan nog een hand achter je kont leggen en als je niet schuift in het zadel is dat wel prettig.
Zweetbladen zijn misschien een beetje lang.

Maar belangrijkste is, vind je het zadel zelf prettig zitten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:10

Je zadel ligt niet goed. Het ligt nu op de schouder dus moet een stuk naar achteren en zoals het nu ligt, ligt het achterover. De zweetbladen zijn ook te lang voor jou en ik vind het zadel zo op de foto klein ogen voor je, maar het kan zijn dat je te ver achterin zit omdat het zadel achterover ligt..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:12

Niet om te katten maar ik vind dit zadel nog altijd niet passen op je paard... Voor zover je dit van een foto kan beoordelen, ligt het zadel achterover gekanteld.

Wat betreft de inchmaat pas je er mooi in. De zweetbladen zijn mss wel iets aan lange kant maar als je dat niet stoort, is er geen probleem.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:16

Zadel ligt idd op deze foto iets op de schouder, met het rijden de dag erna lag het netjes en stabiel. Zweetbladen is voor mij korte pootjes altijd een probleem, het zit verder goed.Mijn vraag was meer voor de zitting, maar misschien geeft het op deze foto een iets vertekend beeld, door het iets achterover ligt.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:19

Zitting is m.i. groot genoeg voor je, maar het beeld wordt vertekend omdat het zadel achterover ligt.
Ruim ACHTER de schouder leggen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:06

Misschien is het handig om even een nieuwe foto te maken waar het zadel wel goed ligt? Doordat het zadel nu achterover ligt zit je zelf waarschijnlijk ook een stuk naar achter met het gevolg dat als het zadel wel goed ligt je misschien wel teveel ruimte over hebt?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:19

Het zadel ligt iig niet goed op je paard. Hij ligt te ver naar voren en daardoor achterover, maar ik vraag me af of hij niet te lang is als je hem op de juiste plek legt.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:31

Dat hij te ver naar voren ligt, dat weet ik nu wel Knipoogik zal van de week nieuwe foto's maken. Het zadel is niet te lang van achter...dus binnekort nieuwe foto's en een nieuwe beoordeling Lachen