Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).. ik zou ook de strijklappen omlaten, het hoeft maar een keertje mis te gaan natuurlijk! omdat je ze normaal niet om hebt kan het natuurlijk zijn dat je pony hier anders op reageert dus je dat mischien ook tijdens het rijden voel?
, domme ik dacht dat je zei dat je paard zwarte beentjes had
Ik dacht ook altijd dat het niet zo nodig was, tot ze een keer een hele bult op haar been had omdat mevrouw er tegenaan gestoten had, ook heb ik vaak genoeg meegemaakt dat er krasjes op haar benen zaten (heeft ijzers). Ik zou het gewoon om doen, voorkomen is immers beter dan genezen. Equidea schreef:Ik heb tot nu toe nog nooit een wond of pijnlijke plek bij haar achter gevonden en vind het daarom zo vreemd. Kan dit ook niet gewoon komen doordat ze strijklappen niet gewend is oid (en toch weer een extra stuk tussen je benen is).

#Ymke# schreef:Ik zou het wel doen, dat ze beschadigd zijn is een teken dat ze toch strijkt. Liever genoeg aan bescherming dan dat je paard straks b.v. een gal krijgt door het aantikken. En voorkomen is beter dan genezen toch?