Ouderdom 2dehandszadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Ouderdom 2dehandszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 16:10

Hoi

Ik ben dus op zoek naar een 2dehands dressuurzadel voor mijn Arabje van 1m55. Nu vroeg ik me af hoe oud zo'n zadel mag zijn om nog lang te kunnen meegaan. Ik heb bijvoorbeeld m'n oog laten vallen op een Kieffer Wien Dressuur, met alle toebehoren voor 400€. Het zadel is 6 jaar oud. Is dat té oud? Of kan dat nog best? Want niet alleen het zadel zelf is kwalitatief goed, ook de prijs is echt heel handig meegenomen.

Ik ben benieuwd Knipoog

maui

#Ymke#

Re: Ouderdom 2dehandszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:15

Goeie merken zoals stubben, passier, prestige, kunnen wel 30 jaar oud worden Haha!

6 jaar is nog maar net ingereden zullen we dan maar zeggen Knipoog

Grapje natuurlijk, maar opzich moet 6 jaar geen probleem zijn, mits goed onderhouden. Dus controleren of alle stikseltjes nog goed zijn, singelstoten goed?..

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:15

zolang het leer en de boom nog in orde zijn is er niks aan de hand.

Ik rijd soms op het zadel van mijn moeder wat ze toendertijd 2e hands gekocht
heeft en nu dus al meer dan 30 jaar oud is.
Daar tegenover heb ik een tijdje een 2ehands zadel gehad die pas 4 jaar oud was
en zijn beste jaren gehad had.

Dus het ligt aan de kwaliteit en omgang(onderhoud) en niet per se aan de leeftijd.

goodolded

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:30

Ik heb een Kieffer Wien van 10 jaar gekocht. De singelstoten en de stiksels waren nog top. Heb er 10 jaar mee gereden en vorig jaar weer verkocht. Zadel ziet er nog perfect uit. Kijk ook even of de boom niet gebroken is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:46

er zijn merken waar ik zadels van 30 jaar nog direct durf te kopen

denk aan merken als stuebben, daaleman, passier etc

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:45

als ik kijk naar mijn kieffer wat inmiddels alweer 15jaar oud is maar er uitziet als bijna nieuw (volgens stalgenoten dan he) vind ik 6jaar niet oud voor een zadel maar houd er rekening mee dat 'de' merken als stubben, kieffer, passier, daaleman, etc bij goed onderhoud langer mee zullen gaan als bv een 'huismerk' van een ruitersport zaak of de andere "mindere" merken. De prijs van de duurdere zadels zit echt niet alleen in de naam....
succes met je zoektocht!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:30

mijn stubben dressuurzadel heb ik vorig jaar gekocht, de zadelmaker zei dat die al meer dan 30 jaar oud was, maar nog in prima staat. Het kan nog prima een aantal jaar mee, mits goed onderhoud

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:26

hoe kan je checken of de boom niet gebroken is? ben nl ook geinteresseerd in een kieffer wien

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:45

Mijn stubben VZH zadel heb ik 1.5 jaar geleden gekocht. Ik denk dat ie een 20 a 25 jaar oud is. Prima zadel. Ligt en zit goed

ikkemijik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:11

inkepink schreef:
als ik kijk naar mijn kieffer wat inmiddels alweer 15jaar oud is maar er uitziet als bijna nieuw (volgens stalgenoten dan he) vind ik 6jaar niet oud voor een zadel maar houd er rekening mee dat 'de' merken als stubben, kieffer, passier, daaleman, etc bij goed onderhoud langer mee zullen gaan als bv een 'huismerk' van een ruitersport zaak of de andere "mindere" merken. De prijs van de duurdere zadels zit echt niet alleen in de naam....
succes met je zoektocht!

dat klopt ook als een bus... die zadelmarkt zadels zouden de 6 jaar waarschijnlijk niet eens halen.

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:29

Vind 6jaar voor Kieffer echt nog niet oud.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:57

heb vorige week een tweedehands daaleman gekocht volgens de zadelmaker ook meer dan 5 jaar oud, hij ziet er echt super goed uit (beter dan sommige nieuwere zadels) dus ligt aan de kwaliteit en soort zadel denk ik en wie hem heeft verzorgd en hoe