[WN] Waar koop ik een goede staartzak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pipsel

Waar koop ik een goede staartzak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:08

Ik heb laatst ergens een staartzak bestelt en nu kreeg ik m thuis en zat er een klittenband aan om te bevestigen. Ik zou er liever 1 hebben die je zelf moet knopen dus met 2 linten. Iemand enig idee waar in nl je die kunt bestellen?

breaker

Re: Waar koop ik een goede staartzak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:51

hoi

kijk eens op de sie van kebo nederland.
en volgens mij heeft de country mill ze ook!

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:26

country mill heeft geloof ik ook tailwrap (met 3 aparte stroken) dit werkt nog veel fijner dan een gewone staartzak die raakte die van mij weleens kwijt maar de tailwrap blijft goed zitten

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:33

Ik verkoop ze ook in diverse printjes voor 5 euro.
Ik heb ze ook met reflectorband die zijn 7,50.
Interesse stuur me maar een pbtje!

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:46

Ik heb er eentje bij Arthur vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:02

Bij IJp @ Bokt, zij maakt ze op bestelling in de kleur die jij wilt Lachen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:28

Nog een vraagje over die staartzak met 4 slierten...
Hoe krijg je die in godsnaam goed vast zodat ze langer dan een uurtje blijven zitten?? Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar hij blijft maar eruit glijden...?
Iemand handige tips?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:30

Ik heb ook altijd ruzie met de meevlechtversies, geef mij die simpele maar. Ik heb er ook een paar bij IJp vandaan, echt een aanrader!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:43

TNT schreef:
country mill heeft geloof ik ook tailwrap (met 3 aparte stroken) dit werkt nog veel fijner dan een gewone staartzak die raakte die van mij weleens kwijt maar de tailwrap blijft goed zitten

Die heb ik ook, tis even een kwestie van wennen maar als je eenmaal de handigheid te pakken hebt zijn ze echt ideaal!!! Ik doe de hele tube om mijn arm, pak de pluk staart vast, en trek dan de pluk door de tube heen en dat dan keer 3 Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:52

Het indoen is het probleem niet, maar het blijven zitten. Ik ben er toch wat huiverig voor bij de versie met klittenband die ik heb gehad om het klittenband te strak te zetten ivm met afknellen van de staartwortel. Helaas in de directe omgeving te vaak gezien dat er een stukje van de staartwortel is afgestorven om dat de zak te strak zat.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:39

crazycactus schreef:
TNT schreef:

Die heb ik ook, tis even een kwestie van wennen maar als je eenmaal de handigheid te pakken hebt zijn ze echt ideaal!!! Ik doe de hele tube om mijn arm, pak de pluk staart vast, en trek dan de pluk door de tube heen en dat dan keer 3 Knipoog

ik heb er een waar de tubes van open zijn je maakt ze dicht door klitteband heel gemakkelijk bindt hem net onder de staartwortel vast maak eerste tube open en leg deze om de pluk heen en maak hem dicht. en dan goed vlechten, paarden zijn al binnen gekomen terwijl de modder er van afliep en de staarten waren droog en schoon

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:42

Klittenband werkt perfect hoor

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 12:30

K bedankt voor de tips ik zal ff wat rondsnuffelen. Lachen

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:20

Pak een oude lange kous, knip hem aan de bovenkant ong. 10 cm in, en voilà, een staartzak!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:31

crazycactus schreef:

TNT schreef:
ik heb er een waar de tubes van open zijn je maakt ze dicht door klitteband heel gemakkelijk bindt hem net onder de staartwortel vast maak eerste tube open en leg deze om de pluk heen en maak hem dicht. en dan goed vlechten, paarden zijn al binnen gekomen terwijl de modder er van afliep en de staarten waren droog en schoon

Nu was ik gister bij m'n paard en wilde het via deze manieren proberen, aangezien het me nog nooit is gelukt Clown .
Maar... (je raadt het al) het lukte weer voor geen meter.
Ik had de staart vastgepakt en wilde vanaf boven gaan vlechten, met die 4 slierten (Weet de naam ervan niet?) meegevlochten. Toen kwam ik dus onderaan uit, met de conclusie dat de staart er dus niet meer inging...??
Heb met een stalgenootje andere manieren zitten bedenken, maar we kwamen er niet uit.
Heeft iemand een duidelijk voorbeeld met foto's of gewoon een duidelijke uitleg oid?
Waarschijnlijk heb ik dus ook een staartzak zonder die zgn. 'tubes' ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:25

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:29