Rossner zadels ijzeren boom??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirei

Rossner zadels ijzeren boom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:13

Hoi allemaal,

Eind 2006 heb ik voor mijn haf een Rossner America vzh zadel gekocht, het is mijn eerste paard en ik had geen idee hoe ik een zadel moest aanmeten dus hup naar de zadelmaker...die geeft toch goed advies?

Uiteindelijk superblij met mijn zadel want hij zit heerlijk, alleen één probleem sinds begin af aan glijd het zadel bij het opstijgen, zadelmaker (een ander als bij wie het zadel gekocht is) erbij, en hij moest opgevuld worden. Daarna lag hij nog niet super volgens haar maar aangezien mijn haf nog kon groeien moest ik het even met een handdoekje oplossen. In oktober is zij teruggekomen en zij is nog niet tevreden hoe die ligt. Het zadel is eigenlijk iets te groot bij de boom.

Nu ben ik op zoek naar een ander zadel, ik had ook een mail gestuurd naar de eerste zadelmaker en gezegd dat ik zo'n houten boom die in het zadel zit niet wil laten breken, het zadel wordt er toch kwetsbaar op en het is een secuur werkje wat vaak fout gaat. Dit vertelde ook mijn huidige zadelmaker. Nu vertelde die eerste waar het zadel ook vandaan komt dat in de Rossner zadels een metalen/ijzeren boom zit die door middel van schroeven kleiner gemaakt kan worden. En dat dit geen problemen oplevert.

Weet iemand of dit waar is of is dit gewoon een verkooptruc?

Alvast bedankt voor de reactie's

meart

Re: Rossner zadels ijzeren boom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:23

even Divoza bellen zou ik zeggen, die verkopen die zadels en kunnen je er het fijne over vertellen...succes...

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:41

Ik wilde de naam niet noemen, ik wist niet of dat kon, maar ik had het zadel bij Divoza gekocht, en die kwam n u met dat verhaal over die metalen boom met schroeven

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:44

Bijna elk zadel heeft een metalen voorboom; inderdaad kan die bijgesteld worden. niet alleen van Rossner, maar ook Stubben e.d.
De boom van voor naar achteren is vaak van kunststof, o.a. Kieffer.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:57

Ok linky dankjewel dat wist ik niet , ik dacht dat ze van hout waren, en dat daardoor je zadel heel kwetsbaar wordt als je de boom laat aanpassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:10

Hout, kunststof, metaal, elk zadel waaraan aan de boom wordt gekloot, wordt kwetsbaar, zoniet onbruikbaar. Helaas nu heel veel voorbeelden van mogen zien.. Gewoon niet doen dus.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:19

Hoi

Ik heb ook rossner dressuur zadel en die lang geleden ook laten verbreden door dizova,er werd mij ook verteld dat er een metalen boom in zat toen!
bij mij is alles goed gegaan,zadel pastte weer,
Nu ben ik aan het sparen voor een nieuw zadel die ik echt aan wil laten meten!
Succes ermee!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:43

Ik heb mijn Rossner zo ook laten aanpassen, deze hebben idd een metalenboom, Divoza paste mijn zadel aan door het onder een warmte lamp te zetten, zo werd het metaal soepeler en hebben ze hem kunnen verbreden. Is achteraf niks aan te merken.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:55

Bij mijn nieuwe KWPN er ben ik een maandje geleden ook naar Divoza geweest om een Rossner zadel.
Hij was haar iets te breed, en ze hebben m toen gelijk even wat smaller gemaakt.

Ik weet niet wat voor boom erin zit maar mij lijkt een ijzeren, die kun je toch vrij snel versmallen een houten niet.

(DENK ik hoor, ik ben geen expert Knipoog )

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:58

er zit een metalen boom in, ik weet dat toevallig omdat het zadel van mijn vriend een gebroken boom had, die is gelast door een goede zadelmaker.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 17:14

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik zit echt te twijfelen hoor...aande ene kant denk ik voor 25 euro (zoveel moest ik dan betalen als ik de boom laat versmallen) kan ik ook geen buil vallen en kan ik het in ieder geval proberen, en tja een geheel nieuw zadel kost ook erg veel en financieel zit ik tijdelijk even erg krap....

zucht...wel moeilijk allemaal..

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:40

dan zou ik het proberen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:00

Ik heb een Ainsley dressuurzadel en daar zit ook een metalen boom in en die hebben ze voor mij smaller gemaakt. Met een goed resultaat!