Hoi allemaal,
Eind 2006 heb ik voor mijn haf een Rossner America vzh zadel gekocht, het is mijn eerste paard en ik had geen idee hoe ik een zadel moest aanmeten dus hup naar de zadelmaker...die geeft toch goed advies?
Uiteindelijk superblij met mijn zadel want hij zit heerlijk, alleen één probleem sinds begin af aan glijd het zadel bij het opstijgen, zadelmaker (een ander als bij wie het zadel gekocht is) erbij, en hij moest opgevuld worden. Daarna lag hij nog niet super volgens haar maar aangezien mijn haf nog kon groeien moest ik het even met een handdoekje oplossen. In oktober is zij teruggekomen en zij is nog niet tevreden hoe die ligt. Het zadel is eigenlijk iets te groot bij de boom.
Nu ben ik op zoek naar een ander zadel, ik had ook een mail gestuurd naar de eerste zadelmaker en gezegd dat ik zo'n houten boom die in het zadel zit niet wil laten breken, het zadel wordt er toch kwetsbaar op en het is een secuur werkje wat vaak fout gaat. Dit vertelde ook mijn huidige zadelmaker. Nu vertelde die eerste waar het zadel ook vandaan komt dat in de Rossner zadels een metalen/ijzeren boom zit die door middel van schroeven kleiner gemaakt kan worden. En dat dit geen problemen oplevert.
Weet iemand of dit waar is of is dit gewoon een verkooptruc?
Alvast bedankt voor de reactie's