als eerste is dit een schaduwaccount
Er zijn hier namelijk een hoop mensen die altijd mijn berichten lezen
.En aangezien ik toch graag jullie ervaringen wil horen doe ik het maar even zo.
Ik heb een 4 jarige ruin wat nu een halfjaar onder het zadel is .
Ik heb hem gekocht bij een springstal en hij is dus ook door springruiters ingereden
Nou ben ik na 2 maanden terug gegaan naar mijn andere stal.
Het ging goed met het paardje hij was erg lief liep lekker constant , lekker op 2 teugels en viel graag in je hand aan de teugel.
Nadat ik ben terug gegaan naar die andere stal , ben ik 2 keer in de week gaan lessen dit omdat ik er gewoon voor wilde zorge dat we goed bleven rijden en ik niet wilde dat ik hem verkeerde dingen aan leerde
ik kreeg toen weer les van een springruiter.
deze instructeur zei dat hij lui was en zijn acherbeen niet actief genoeg er onder had.
Ik vond dit zelf van niet maar je luisterd naar je instructeur toch ?
Ik moest dus altijd tijdens de lessen ontzettend veel voorwaarts en versnellen en terug rijden ga zo maar door.
Omdat het dus een jong ding is en dus door mijn been aandrijving steeds harder ging moest ik hem op pakken met mij linkerhand , omdat ik altijd met een zachte hand reed en dus opeens constant die linkerhand erbij moest pakken werd hij moeilijk en sterker.
Tijdens mijn les was de instructeur ook constant aan het bellen
Op een gegeven moment werd ik dit zo zat dat ik ben gaan stoppen met lessen en ik het zelf probeerde op te lossen. Ik moet zeggen dat hij wat minder tegen de hand werd
Ik kwam er gewoon niet uit mijn paardje werd al tegen de hand al zette ik maar een volte in (door die tijd die constante druk te hebben gegeven was hij gewoon van slag en wilde hij dus niet dat ik in zijn mond kwam)
Nu ben ik door al dit gezeur naar een andere stal gegaan. ik wilde het niet zo gaan doen .. het ging in het begin zo goed .. en dan heb ik het door een debiel laten verknallen!! o wat ben ik kwaad.
Gisteren heb ik dus les gehad van het meisje bij mijn nieuwe stal.
Zei zij wat ik dus ook al voelde dat er totaal geen ontspanning in mijn paardje zat en doordat ik alleen maar voorwaart voorwaarts moest gaan het diertje stresserig is geworden i.p.v ontspannen.
We hebben dus gisteren geoefend om de rust er in te krijgen en ik moet zeggen dat dit onwijs hielp. en hij kwam zelfs af en toe weer naar mijn hand toe kwam en hem ook volgde ! wat was ik blij gisteren.
Maar goed nu komt het dus .. zei heeft mij aangeraden om voorlopig even met een goque te gaan rijden/longeren, zodat hij weer ontspannen gaat worden in zijn hoofd en dus uiteindelijk mijn hand weer wilt volgen en op 2 teugels te rijden is.
Nou wil ik dus graag de preciese werking weten van een goque en wat jullie ervaringen er van zijn?
en natuurlijk ook wat jullie er van vinden nadat jullie mijn verhaal hebben gelezen.
We zijn nu dus weer bij het begin begonnen en ik hoop dat mijn vriend zo snel mogelijk zijn ontspanning weer terug mag krijgen zoals van ouds