Bedankt voor alle reacties! Echt top dat jullie de moeite hiervoor hebben genomen en zelfs foto's erbij hebben gezet. De foto van de shetties vond ik heel leuk!!!
Mijn paard heeft een vrij hoge schoft en de meeste bbp's die ik gezien heb, kunnen niet op paarden met een hoge schoft. Ik ga voor mijn 3-jarig paardje toch een goed 2e-hands westernzadel kopen. Als dat na een half jaar trainen te klein is, dan verkoop ik dat wel weer.
Oh ja (1): als je erg veel traint (4 a 5 keer per week) en lange ritten maakt is een barefoot met beugels niet geweldig. Ons oudere paard kreeg na de rui witte plekken (dus drukplekken). We hadden het originele barefootpad er onder liggen. Een kennis van me die 2x per week een buitenrit maakt op haar paard met barefoot, en verder weinig met haar paard doet, heeft er geen problemen mee. Hoe een barefoot zonder beugels is, weet ik niet.
Oh ja (2): vanaf juli / augustus van dit jaar zijn ontwormingsmiddelen alleen nog verkrijgbaar via (een recept van) de dierenarts. Tip: sla voor die tijd alvast wat in, want het zal beslist duurder gaan worden (administratiekosten e.d.)
Byebye, Zogeknognie.