Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:24

Hoi,

Een vriendin van mij rijdt altijd met veiligheidsbeugels (die aan de zijkant open zijn). Mijn paardje is normaal gesproken niet zo'n vervelende onder het zadel met bokken op steigeren, dus ik zag er eigenlijk nooit zo de noodzaak van in. Maar vandaag was het nogal winderig buiten en in de bak klapperde het zo af en toe wel. Ik voelde duidelijk dat mijn paardje wat gespannen was en heb haar dan ook bewust wat meer aan het werk gezet om haar af te leiden van de geluiden. Maar jullie raden het al, ineens flapperd er wat en ze zet de volle vaart erin, ze klapt omhoog en vervolgens geeft ze een bok. Niets aan de hand, dus ik denk ik probeer gewoon nog een keer netjes aan te draven. Daarop gaat geeft ze een enorme bok en tot overmaat van ramp blijf ik met mijn sporen riempje achter mijn beugel hangen waardoor mijn voet dus klem komt te zitten. Daarna heb ik ze rustig terug genomen in stap en heb haar stil gezet en vlug mijn voet "bevrijd".

Wat is jullie mening over het gebruik van deze beugels? Hebben jullie ook wel eens dat jullie blijven hangen in jullie beugel net als ik met mijn sporen riempje (dit was voor mij de eerste keer dat dat namelijk gebeurde).

GeneralFlynn

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:25

Ik heb ze.
Beter voorkomen dat je blijft hangen dan dat het straks te laat is.
Ik rij zonder sporen,dus daar heb ik geen ervaring mee.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:27

Ik heb het nog nooit gehad dat ik met mijn rijlaarzen ben blijven hangen in de beugels. Al kan je natuurlijk altijd raar terecht komen (dus vandaar met je wreef in de beugels Knipoog en niet je hak, ik ram dat er ook altijd in bij mensen die net op een paard zitten!)

Wel ben ik met mn gympen een keer doorgeschoten in een te kleine stijgbeugel. Daarna meteen afgestapt hoor. Dat is natuurlijk ook veel te link.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:28

Ik heb SafeStyle veiligheidsbeugels, en ik moet zeggen, ik rij veel "vrijer" durf meer door te gaan omdat je niet kan blijven hangen. Ik wil niet meer anders Lachen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:35

Volgens mij werkt dat met beugels hetzelfde als met een cap. Je komt pas achter het belang als het "mis" is gegaan. Maar ik ga denk ik toch maar overstappen, ik mag blij zijn dat ze niet meer rare fratsen uitgehaald heeft Knipoog. Ik heb mijn papa ook nog niet zo snel van zijn kruk af zien vliegen Lachen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:29

Ik heb quick outs, die klappen bij druk als je valt dus open naar buiten. Tot nu toe hebben ze mijn val in ieder geval een stuk minder pijnlijk gemaakt omdat door het openklappen, je veel sneller met je been/voet op de grond bent. Ik zou niet anders meer willen hoor.

DebbyDeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:53

Is toch wel een goed idee inderdaad..
Klinkt een stuk veiliger als ik de reacties lees..
Maar wat zijn dat de opties? Welke soorten heb je en kwa prijs?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:47

je hebt ze in heel veel verschillende soorten, maten en prijzen.

ik heb aan mijn dressuurzadel sprengers. deze zijn heel prijzig.
ze kunnen niet openklappen, maar er ziten flexibele stukken tussen waardoor
hij mee kan draaien met je voet.

aan mijn springzadel heb ik beugels met een stiek aan de zijkant. deze zijn maar
een paar tientjes en ook regelmatig tweedehands te koop.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:49

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:52

Ik rij altijd met beugels met een veiligheids korf. Zomers rij ik graag met gympen en dat is niet veilig met gewone beugels.
Verder vind ik het gewoon hele fijne beugels omdat ze een breed voetbed hebben en veren