Hoi,
Een vriendin van mij rijdt altijd met veiligheidsbeugels (die aan de zijkant open zijn). Mijn paardje is normaal gesproken niet zo'n vervelende onder het zadel met bokken op steigeren, dus ik zag er eigenlijk nooit zo de noodzaak van in. Maar vandaag was het nogal winderig buiten en in de bak klapperde het zo af en toe wel. Ik voelde duidelijk dat mijn paardje wat gespannen was en heb haar dan ook bewust wat meer aan het werk gezet om haar af te leiden van de geluiden. Maar jullie raden het al, ineens flapperd er wat en ze zet de volle vaart erin, ze klapt omhoog en vervolgens geeft ze een bok. Niets aan de hand, dus ik denk ik probeer gewoon nog een keer netjes aan te draven. Daarop gaat geeft ze een enorme bok en tot overmaat van ramp blijf ik met mijn sporen riempje achter mijn beugel hangen waardoor mijn voet dus klem komt te zitten. Daarna heb ik ze rustig terug genomen in stap en heb haar stil gezet en vlug mijn voet "bevrijd".
Wat is jullie mening over het gebruik van deze beugels? Hebben jullie ook wel eens dat jullie blijven hangen in jullie beugel net als ik met mijn sporen riempje (dit was voor mij de eerste keer dat dat namelijk gebeurde).