Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
virgin_lady schreef:Ben ik mee eens, dit zijn echt supersingels.een voorgevormde thorrowgood singel die zijn goed. makkelijk schoon te maken en geen wondjes van de singel
is van dat apparte spul..
virgin_lady schreef:een voorgevormde thorrowgood singel die zijn goed. makkelijk schoon te maken en geen wondjes van de singel
is van dat apparte spul..
Tijgertje86 schreef:Zelf vind ik neopreen ideaal. Soepele, zachte singels die makkelijk schoon te maken zijn. Lederen singels vind ik zelf stugger en je hebt er veel werk aan (na gebruik schoonmaken en vetten). Een neopreen singel maak je na gebruik schoon en klaar-is-Kees!
Tijgertje86 schreef:@ OrissE_GipsY: Neopreen kun je makkelijk drogen met een doekje.
Tijgertje86 schreef:Ik heb een gladde (het lijkt wel zacht plastic) neopreensingel, niet zo'n sponsige. Ik maak hem altijd droog en dan is hij ook droog.
Mariska89 schreef:Tijgertje86 schreef:Ik heb een gladde (het lijkt wel zacht plastic) neopreensingel, niet zo'n sponsige. Ik maak hem altijd droog en dan is hij ook droog.
Sharkskin denk ik dat jij bedoeld![]()
Ik heb een neopreensingel..
Tijgertje86 schreef:Mariska89 schreef:
Sharkskin denk ik dat jij bedoeld![]()
Ik heb een neopreensingel..
Je hebt gelijk, ik haal singels door elkaar!
Merlijn schreef:Thoroughgood!!! Ik vind die heel goed, weet niet of je hem zonder elastiek kunt krijgen. Waarom wil je eigenlijk geen elastiek?
Hij wordt niet zo drijfnat als een neopreen singel (die droogt in deze tijd helemaal niet) en een lederen singel vergt veel onderhoud, bovendien rijden sommige paarden zich er snel op door.
Judje schreef:Mijn nieuwe Thorowgood heeft inderdaad wel elastiek.
Zelf zou ik niet voor neopreen gaan, aangezien het erg zweterig spul is. De paarden, die ik ermee heb gereden, waren allemaal altijd hartstikke nat onder zo'n singel en voor de rest bijna niet.
Zelf zou ik wel voor een anatomisch gevormde gaan en dan is Thorowgood wel 1 van de goedkoopste (38 euro). Bij Divoza hebben ze ook een leren anatomisch gevormde singel, maar daar ben je dan ook wel weer meer dan 100 euro voor kwijt.
DaphneL schreef:Ik heb een heel fijne anatomisch gevormde leren singel van Prestige zonder elastiek, deze:
Het materiaal van de Thorowgood singel is inderdaad erg fijn, maar helaas is die voor zover ik weet niet zonder elastiek te verkrijgen (ik wilde dus ook een singel zonder elastiek). Gewone neopreen singels krijgt mijn paard kale plekken van, vooral als ze verhaard. Met deze singel heeft ze nog nooit ergens last van gehad, en je hoeft hem echt niet iedere dag in te vetten o.i.d. en een leren singel vormt zich inderdaad naar je paard.
Als je een leren singel koopt moet je wel heel veel voelen vind ik, want ik heb inderdaad ook stugge en harde singel in handen gehad. Maar mijn singel voelt aan alsof er gel in zit, dus lekker zacht en hij is ook helemaal soepel.