Welke dressuursingel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Welke dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:32

Ik ben een andere dressuursingel nodig.

De eissen die ik stel:

Geen elastiek
Mooi breed draagvlak
Comfortabel voor het paard

Zelf heb ik div. leren dressuursingels en neoprenen. In standaard uitvoeringen dus niet anatomisch gevormd etc.

Nu zijn er vele soorten te koop maar welke singel is nou echt ideaal?

Tijgertje86

Re: Welke dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:35

Zelf vind ik neopreen ideaal. Soepele, zachte singels die makkelijk schoon te maken zijn. Lederen singels vind ik zelf stugger en je hebt er veel werk aan (na gebruik schoonmaken en vetten). Een neopreen singel maak je na gebruik schoon en klaar-is-Kees! Knipoog

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:37

een voorgevormde thorrowgood singel die zijn goed. makkelijk schoon te maken en geen wondjes van de singel
is van dat apparte spul..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:54

virgin_lady schreef:
een voorgevormde thorrowgood singel die zijn goed. makkelijk schoon te maken en geen wondjes van de singel
Ben ik mee eens, dit zijn echt supersingels.
Alleen TS vraagt om singels ZONDER elastiek, en dan valt de thorowgood af.. (of zijn die er ook zonder elastiek.?)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:28

Ik heb ook een Thorrowgood singel en geloof niet dat er elastiek aan zit. Misschien bij de nieuwste modellen, de mijne is alweer een paar jaar oud. Maar hij bevalt supergoed Ja Schuurt niet, goed voorgevormd, makkelijk schoon te maken/houden...
Kortom, prima singel!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:53

Mijn nieuwe Thorowgood heeft inderdaad wel elastiek.

Zelf zou ik niet voor neopreen gaan, aangezien het erg zweterig spul is. De paarden, die ik ermee heb gereden, waren allemaal altijd hartstikke nat onder zo'n singel en voor de rest bijna niet.

Zelf zou ik wel voor een anatomisch gevormde gaan en dan is Thorowgood wel 1 van de goedkoopste (38 euro). Bij Divoza hebben ze ook een leren anatomisch gevormde singel, maar daar ben je dan ook wel weer meer dan 100 euro voor kwijt.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:00

virgin_lady schreef:

Deze vind ik ook super...mijn paard reed zijn eigen door met een leren singen en omdat de neopreen ook erg dik is raadde ze mij deze aan bij de ruitersportzaak, deze singer is erg dun en is anatomisch gevormd, makkelijk schoon te maken...
Maarja helaas zit er wel elastiek in.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:03

Ik heb geen ervaring met de thorrowgoodsingels, ze zien er zo plastic uit dat ik ze daarom niet kies.
Ik ga voor neopreen, puur omdat ze praktisch zijn.

Mocht je een leren singel kiezen, dan heb ik er nog 1 in de verkoop. [EA-TK-AP] Leren Schumacher dressuursingel

angel2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:52

Tijgertje86 schreef:
Zelf vind ik neopreen ideaal. Soepele, zachte singels die makkelijk schoon te maken zijn. Lederen singels vind ik zelf stugger en je hebt er veel werk aan (na gebruik schoonmaken en vetten). Een neopreen singel maak je na gebruik schoon en klaar-is-Kees! Knipoog

Ik doe de neopreensingels in de wasmachine op 40*. Ideaal!!
Wel een washandje met elastiekje om de ijzeren gesp zodat deze het ruitje van de wasmachine niet kapot slaat.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:41

ik vind neopreen erg fijn, een nadeel: als je bijv. buitenrijd en het is nat, is je singel ook nat Verdrietig

heb je bijv. kunstof of een lederen singel, heb je dat niet. Haha!

leer vind ik ook wel mooi, gaat ook naar je paard vormen en is vaak zacht onderlegd. ( staat ook chiqer)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:42

@ OrissE_GipsY: Neopreen kun je makkelijk drogen met een doekje.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:48

Tijgertje86 schreef:
@ OrissE_GipsY: Neopreen kun je makkelijk drogen met een doekje.

een neoprene sigel? die doorweek is ? Clown

die krijg jij niet droog met een doekje hoor...

misschien als je hem op de kachel legt ofzo Haha!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:50

Ik heb een gladde (het lijkt wel zacht plastic) neopreensingel, niet zo'n sponsige. Ik maak hem altijd droog en dan is hij ook droog. Knipoog

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:55

Tijgertje86 schreef:
Ik heb een gladde (het lijkt wel zacht plastic) neopreensingel, niet zo'n sponsige. Ik maak hem altijd droog en dan is hij ook droog. Knipoog

Sharkskin denk ik dat jij bedoeld Knipoog

Ik heb een neopreensingel..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:00

Mariska89 schreef:
Tijgertje86 schreef:

Je hebt gelijk, ik haal singels door elkaar! Knipoog

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:06

Tijgertje86 schreef:
Mariska89 schreef:

Je hebt gelijk, ik haal singels door elkaar! Knipoog

ik d8 al wat vreemd , een neoprene singel droogwrijven met een doekje Haha! ROFL

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:15

Thoroughgood!!! Ik vind die heel goed, weet niet of je hem zonder elastiek kunt krijgen. Waarom wil je eigenlijk geen elastiek?
Hij wordt niet zo drijfnat als een neopreen singel (die droogt in deze tijd helemaal niet) en een lederen singel vergt veel onderhoud Bloos , bovendien rijden sommige paarden zich er snel op door.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:17

Ik had een singel van Harry's Horse. Kunstof (idee van neopreen) maar dan met gaatjes erin zodat de boel kan luchten. Nadeel van neopreen zonder gaatjes is dat het gaat broeien. Mijn vorige paard hield daar in de zomer een bult aan over.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:21

Afbeelding
deze heb ik en die is erg fijn.
Makkelijk schoon te maken en breed genoeg voor het paard.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:00

Ik heb een heel fijne anatomisch gevormde leren singel van Prestige zonder elastiek, deze:
Afbeelding
Het materiaal van de Thorowgood singel is inderdaad erg fijn, maar helaas is die voor zover ik weet niet zonder elastiek te verkrijgen (ik wilde dus ook een singel zonder elastiek). Gewone neopreen singels krijgt mijn paard kale plekken van, vooral als ze verhaard. Met deze singel heeft ze nog nooit ergens last van gehad, en je hoeft hem echt niet iedere dag in te vetten o.i.d. en een leren singel vormt zich inderdaad naar je paard.
Als je een leren singel koopt moet je wel heel veel voelen vind ik, want ik heb inderdaad ook stugge en harde singel in handen gehad. Maar mijn singel voelt aan alsof er gel in zit, dus lekker zacht en hij is ook helemaal soepel.

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 01:03

Merlijn schreef:
Thoroughgood!!! Ik vind die heel goed, weet niet of je hem zonder elastiek kunt krijgen. Waarom wil je eigenlijk geen elastiek?
Hij wordt niet zo drijfnat als een neopreen singel (die droogt in deze tijd helemaal niet) en een lederen singel vergt veel onderhoud Bloos , bovendien rijden sommige paarden zich er snel op door.

Omdat ik elastiek niet nodig vind.

Judje schreef:
Mijn nieuwe Thorowgood heeft inderdaad wel elastiek.

Zelf zou ik niet voor neopreen gaan, aangezien het erg zweterig spul is. De paarden, die ik ermee heb gereden, waren allemaal altijd hartstikke nat onder zo'n singel en voor de rest bijna niet.

Zelf zou ik wel voor een anatomisch gevormde gaan en dan is Thorowgood wel 1 van de goedkoopste (38 euro). Bij Divoza hebben ze ook een leren anatomisch gevormde singel, maar daar ben je dan ook wel weer meer dan 100 euro voor kwijt.

De thorowgood singels zijn toch ook van neopreen???

Tenminste dat is mij altijd verteld door de ruitersportzaak.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:43

DaphneL schreef:
Ik heb een heel fijne anatomisch gevormde leren singel van Prestige zonder elastiek, deze:
Afbeelding
Het materiaal van de Thorowgood singel is inderdaad erg fijn, maar helaas is die voor zover ik weet niet zonder elastiek te verkrijgen (ik wilde dus ook een singel zonder elastiek). Gewone neopreen singels krijgt mijn paard kale plekken van, vooral als ze verhaard. Met deze singel heeft ze nog nooit ergens last van gehad, en je hoeft hem echt niet iedere dag in te vetten o.i.d. en een leren singel vormt zich inderdaad naar je paard.
Als je een leren singel koopt moet je wel heel veel voelen vind ik, want ik heb inderdaad ook stugge en harde singel in handen gehad. Maar mijn singel voelt aan alsof er gel in zit, dus lekker zacht en hij is ook helemaal soepel.

deze heb ik ook, ber er erg tevreden over, mijn paard heeft geen kale plekken oid. Hij is super zacht en heeft een goede pasvorm naar mijn idee. was wel een 90 euro dacht ik.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:48

Ik heb zelf een paardje met dunne huid.
Ik rijd zelf met een neopreen singel.
Deze vind ik super.
Je doet ze in de wasmachine en ze zijn weer schoon