Teugelelastiekjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Teugelelastiekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:27

Kent iemand het gebruik van teugelelastiekjes? Ik kan er niets over terugvinden, heb ze ooit te koop zien staan op MP. Op de één of andere manier kunnen ze bevestigd worden aan je teugels en bevorderen ze een stille hand en omdat ik vind dat ik daar wel wat in verbetering in behoef heb ik daar interesse in, maar hoe werkt het precies en waar zijn ze te koop?

Kelly_ann

Re: Teugelelastiekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:32

Ik ken ze wel... Met een schuifje maak je het elastiek dan aan de teugels, waardoor het elastiek een stuk teugel overneemt. Door het elastiek worden onrustige hulpen wat verzacht naar de mond van het paard.
Dit bevordert geen stille hand, maar maakt een onrustig contact prettiger voor het paard. Een stille hand moet je uitindelijk toch echt zelf tot stand brengen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:33

Stond er ooit niet een topic op bokt die hierover ging? *denkt diep na*

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:55

Ja ik heb hier ooit een topic over geplaats ik zou eens kijken of ik het nog bij mijn berichten kan terug vinden..

Deze teugels worden voornamelijk in engeland gebruikt en geproduceerd, als je zoekt op elastische teugel op google.nl krijg je er wel wat over..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:11

FLEXI REIN, ( elastische teugels )

Met grote waardering (Equestrian BETA new product award) werd in Groot-Brittanië de Flexi-Rein geïntroduceerd. De Flexi-Rein biedt de basis voor een relaxed, stabiel en gehoorzaam paard. Het paard leert zich door de constante elastiche inwerking op de mond, zich te ontspannen. Dit leidt tot een ontspannen en rustige aanleuning. Je merkt snel dat jouw paard zich beter voelt, zachter in de mond is en graag het bit aanneemt. De Flexi-Rein verbetert de resultaten, ongeacht welke vorm van paardensport je beoefent. Ook bij het longeren is de Flexi-Rein van onschatbare waarde. De Flexi-Rein biedt vaak een oplossing voor de volgende problemen: trekken, klapperen, hangen aan het bit, spanning/stijfheid, schudden met het hoofd, impulsief rukken aan de teugels etc. Het is een uitstekend trainingsmiddel.

Even googlen, weet niet of je engels kunt maar er is genoeg over te vinden Haha!