Zadel valt altijd naar voren ,? TIPS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sielx3

Zadel valt altijd naar voren ,? TIPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:10

Hallo iedereen,
Ik ga geregeld buitenritten maken en galopeer dan door de weien maar hij is zo een eetbeest!
Hij doet dan geregeld zijn hoofd naar beneden en begint te eten
Meestal kan ik me vasthouden of laat ik hem snel genoeg terug naar boven komen maar af en toe kantelt het zadeltje samen met mij naar voren! Bloos En toch was het goed aangesingelt ,, ?
Iemand Tips? (een ander zadeltje kopen kan ik niet )

PS: weet niet of het hier wel juist staat maar vond gene andere plaats.. Pling

xCondor

Re: Zadel valt altijd naar voren ,? TIPS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:25

ja ik zal toch aan een ander zadeltje denken, of even een zadelmaker er naar laten kijken, want het ligt waarschijnlijk niet helemaal goed, als je écht niet anders kan gooi en een staartriem aan, maar je moet je wel realiseren dat er dan heel veel druk op de staart komt te staan en dat dat niet lekker is voor het paard zelf..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:30

Wat dacht je van je pony afleren te eten als hij een bit in heeft of als jij er op zit....Dat is het goedkoopst, geeft je een uitdaging en is een goede opvoeding van 't beest....

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:51

Het is een shetlander??
Die hebben vaak dat probleem volgens mij .
Of een beter zadel kopen, of gewoon zonder zadel rijden,
Ja en dat eten zou ik ook afleren, al zijn die kleintjes erg eigenwijs daarin Knipoog
Het is zo makkelijk voor een shet om te eten ,. ze zijn ook zo laag bij de grond he Haha!

anssie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:31

misshien helpt een zadelbontje anders zou ik het ook niet weten.
je hebt wel van die dingen die kun je onder je zadel doen dan verschuift het niet

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:58

Je kan het proberen met een staartriem en te zorgen dat je paard niet meer zo snel gaat eten.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:07

Lisaa_ schreef:
Je kan het proberen met een staartriem en te zorgen dat je paard niet meer zo snel gaat eten.

Ja en anders de zadelmaker langs laten komen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:04

Als het goed is zitten er 3 stoten aan het zadel...er zijn ook enkele singels te krijgen...die kun je op de 1e singelstoot doen en de andere singel eroverheen.(al ben ik het wel eens dat je zadel niet goed past)
Op deze manier blijft het zadel iets beter op zijn plek maar ik zou als 1e gewoon de pony opvoeden.Heel consequent zijn(nee is nee en niet af en toe ja en af en toe nee Clown )...onder het zadel wordt er niet gegeten...niet van het gras en niet van de bomen en struiken.Als je buiten rijd is dit ook eigenlijk verboden,je pony mag niet andermans spullen stukmaken en je weet maar nooit of er giftige dingen tussen staan. Knipoog
Je kunt ik het begin ook zeker een opzetje gebruiken maar laat je wel helpen door een deskundige Ja

Succes!!

Groetjes,Tinky

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:57

--> HAR

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:25

wij hebben ook een shet op de manege en die had ook ongeveer dat zelfde probleem. Elke keer als je in galop zat ging het zadel ver naar voren. Toen moest je weer afstappen en het zadel weer naar achteren leggen...
maar nou heeft die een staartriem en nou gaat het zadel niet meer naar voren Lachen

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:29

of een voorsingel. dat wil ook wel eens helpen...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:11

Nou, een bontje helpt hier al niet tegen hoor. Behalve dat je pony gewoon af te leren, zou een staartriem een optie zijn. Een ookal geef je aan geen nieuw zadel te willen, besef je wel dat je pony rugpijn kan hebben als het wel verkeerd ligt. En een tussen oplossing is om een zadel maker te laten komen, die kan hem wellicht beter op maat maken voor een leukere prijs

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:48

De beste tip die ik je kan geven is: laat er een degelijke, erkende zadelmaker naar kijken! Zelf gaan 'klooien' met extra bontjes e.d. heeft meestal geen zin! Een zadel moet van zichzelf goed liggen, daar moet je geen extra's voor nodig hebben!